لینک های دسترسی

Breaking News

ده سال زندان برای مرد کوریایی که دروازهٔ طیاره را در هنگام پرواز باز کرد


یک شهروند کوریای جنوبی که روز یکشنبه ۲۸ می (هفتم جوزا) به دلیل باز کردن دروازهٔ اضطراری طیاره در حال پرواز دستگیر شد، بر اساس قانون مصوونیت هوانوردی با ۱۰ سال زندان مواجه است.

به گفتهٔ پولیس، این مرد ۳۳ ساله در تحقیقات اولیه به سارنوالان گفت که حین پرواز احساس نفس تنگی می‌کرد و خواست هر چه زودتر از طیاره خارج شود.

این رویداد روز جمعه در جریان پرواز شرکت هوایی آسیانا به وقوع پیوست و در اثر آن ۱۲ مسافر جراحت سطحی برداشتند. شاهدان عینی گفتند که شماری از مسافران از ورود باد شدید از بیرون به داخل طیاره وحشت زده شدند.

مسوولان شرکت آسیانا گفتند که در حالت نورمال به دلیل تفاوت فشار هوا در داخل و خارج طیاره، دروازه‌های اضطراری در حین پرواز باز نمی‌شوند. اما در حادثه روز جمعه، این مرد ممکن به خاطری توانسته باشد دوازه را باز کند که طیاره قبل از نشست در ارتفاع پایین پرواز می کرد و در فشار هوا تفاوت زیادی وجود نداشت.

وزارت ترانسپورت کوریای جنوبی گفت که طیارهٔ حامل ۲۰۰ مسافر در ارتفاع ۲۱۳ متری از سطح زمین بود که این مرد دروازهٔ اضطراری آن را باز کرد.

به گفتهٔ مقامات پولیس، فرد دستگیر شده به نام لی به آنان گفته است که به دلیل از دست دادن وظیفه زیر استرس بوده، در حین پرواز احساس تنگی نفس می‌کرد و خواست هر چه زودتر از طیاره خارج شود.

شرکت آسیانا در بیانیه ای اعلام کرد که پس از این حادثه، فروش چوکی‌های طیاره‌های مسافربری ایربس را که در کنار دروازه های اضطراری موقعیت دارد، متوقف کرده است. به گفته مقامات شرکت، لی در کنار دوازهٔ اضطراری نشسته بود.

XS
SM
MD
LG