لینک های دسترسی

Breaking News

پرتاب موفقیت آمیز راکت 'فالکن ۹' به فضا


این اولین پرتاب موفقیت آمیز فالکن ۹ پس از فاجعه بیش از چهار ماه پیش در ایالت فلوریدا است که راکت پس از پرتاب، دچار آتش‌سوزی شد.

شرکت اسپیس‌ اکس راکت "فالکن ۹" خود را صبح روز شنبه، از پایگاه نیروی هوایی "وندن‌برگ" واقع در در نزدیکی شهر «"امپوک" ایالت کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد.

بار این راکت در پرواز روز شنبه شامل ۱۰ ماهواره برای شرکت ارتباطات "ایریدیوم" بود که در زمینه ارائه خدمات صدا و تصویر و ارتباطات ماهواره‌ای فعالیت می‌ کند، و در حال جایگزین کردن تمامی شبکه ارتباطاتی خود با نسل جدیدی از ماهواره های تجارتی است.

ده ماهواره نسل Iridium NEXT در راکت "فالکن ۹" جاسازی شده اند تا به مدار فرستاده شوند.

فالکن ۹ نوعی "راکت حامل" محسوب می شود که برای فرستادن فضاپیما یا دیگر محموله ها مورد استفاده در فضا از آن استفاده می شود. این راکت طی دو مرحله به فضا فرستاده می شود. مرحله اول شامل ترک سکوی پرتاب و مرحله دوم شامل جدا شدن بارهای اضافی، از جمله مخازن سوخت لازم برای ترک سکو، در نیمه مسیر است.

استفاده از "راکت های حامل" دو مرحله ای، به کاهش هزینه های پرتاب ماهواره به مدار بسیار کمک می کند، زیرا کاهش وزن راکت حتی در نیمه مسیر راه به کاهش چشمگیری در مصرف سوخت برای رسیدن به مدار مورد نظر منجر می شود.

انتظار می رود اسپیس‌ اکس که یک شرکت خصوصی است، سال آینده فضانوردان ایالات متحده را به فضا انتقال دهد. در عین حال، قرار است این شرکت خصوصی سال آینده سفینۀ را به سمت سیارۀ مریخ یا Mars پرتاب کند. شرکت اسپیس اکس ۷۰ ماموریت را در پیش دارد که ارزش مجموعی آن به ۱۰ میلیارد دالر می رسد.

XS
SM
MD
LG