لینک های دسترسی

Breaking News

تیم اژدهای بند امیر قهرمان لیگ شپگیزۀ افغانستان شد


تیم کرکت به رهبری راشد خان قهرمان شپگیزه افغانستان شد.
تیم کرکت به رهبری راشد خان قهرمان شپگیزه افغانستان شد.

لیگ شپگیزۀ کرکت افغانستان، عصر جمعه با قهرمانی تیم اژدهای بند امیر پایان یافت.

سبز پوشان بند امیر با کپتانی راشد خان، ستارۀ کرکت تیم ملی افغانستان، توانست تیم مس عینک به رهبری محمد نبی عیسی خیل، کپتان پیشین تیم ملی را با تفاوت ۴ دوش شکست دهد و جام لیگ شپگیزه را از آن خود کند.

در این رقابت تیم اژدهای بند امیر نخست به میدان رفت و با از دست دادن ۷ بازیکن ۱۵۸ دوش کسب کرد. مس عینک برای قهرمانی در ۲۰ اوور به ۱۵۹ دوش نیاز داشت.

رقابت های کرکت همواره زمانی تماشایی و نفس گیر می شوند که نتیجۀ بازی به اوور آخر رقابت گره بخورد.

بازیکنان مس عینک نیز برای پیروزی در برابر اژدهای بند امیر، باید در شش بال، ۱۲ دوش کسب می کردند.

راشد خان توانست در این رقابت یک وکت به دست آورد.
راشد خان توانست در این رقابت یک وکت به دست آورد.

انتظار می رفت که دولت زدران بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان و عضو تیم مس عینک بتواند در شش بال باقیمانده این ۱۲ دوش را پوره کند. اما این مهم زمانی دشوارتر شد که یک بازیکن تیم مس عینک در اوور آخر رن اوت گردید.

برای لحظاتی بخت زمانی به سوی بازکنان مس عینک رخ نمود که بالر خارجی اژدهای بند امیر یک بال اشتباه پرتاب کرد و مس عینک یک دوش و یک ضربۀ آزاد به دست آورد؛ اما، گویا روز با بازیکنان مس عینک نبود و سرنوشت رقابت به آخرین بال اوور بیستم گره خورد.

دولت زدران در آخرین بال رقابت می باید ۵ دوش کسب می کرد. تی ایل چترا، بالر خارجی اژدهای بند امیر آخرین توپ را مستقیم، بدون اینکه به زمین تماس کند به سوی زدران پرتاب کرد، توپی که در اصطلاح کرکت به آن "Full toss" گویند، زدران توپ را به هدف گرفتن شش دوش ضربه زد اما نتوانست آن را از میدان خارج کند.

تیم اژدهای بند امیر این رقابت را با تفاوت ۴ دوش برنده شد و جام را از آن خود کرد.

تعداد کثیری از زنان و دختران افغان نیز برای تماشای این رقابت نفس گیر به میدان کرکت کابل حضور به هم رسانده بودند.
تعداد کثیری از زنان و دختران افغان نیز برای تماشای این رقابت نفس گیر به میدان کرکت کابل حضور به هم رسانده بودند.

جاوید احمد بازیکن تیم کرکت بند امیر در ۳۹ بال توانست ۵۵ دوش کسب کند و در تعین هدف ۱۵۹ دوش به تیم مس عینک، نقش عمده یی بازی کند. حضرت الله بازیکن دیگر این تیم نیز توانست در ۲۸ بال ۳۵ دوش کسب کند.

سکندر رضا، بازیکن زمبابوی تیم مس عینک ۴۰ دوش و محمد نبی عیسی خیل ۲۷ دوش کسب کردند.

ظهیر خان بالر تیم مس عینک در چهار اوور ۳ بازیکن تیم بند امیر را از میدان خرج کرد و محمد نبی توانست در این رقابت ۲ وکت به دست آورد.

از خط بالنگ تیم اژدهای بند امیر، راشد خان، جاوید خان، مسلم موسی و وفادار هر کدام یک یک بازیکن تیم مس عینک را از میدان خارج کردند.

صدای امریکا یکی از تمویل کنندگان رقابت های شپگیزۀ افغانستان بود.
صدای امریکا یکی از تمویل کنندگان رقابت های شپگیزۀ افغانستان بود.

در این رقابت برخی از اعضای بلند پایۀ حکومت افغانستان نیز حضور یافته بودند. کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان که برای تماشای رقابت به میدان کرکت کابل آمده بود راه اندازی همچو رقابت ها را بر "امنیت و ثبات افغانستان" تاثیر گذار خواند.

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان از تمام بازیکنان بین المللی که در رقابت های شپگیزه شرکت کرده بودند، سپاسگزاری کرده گفت که باوجود "تهدیدات امنیتی" تا اخیر در افغانستان باقیماندند. آقای زاخیلوال گفت که این رقابت ها "نماد از امنیت و آیندۀ مرفه" برای افغانستان است.

این رقابت ها که میان شش تیم از زون های مختلف افغانستان برگزار شده بود به تاریخ ۱۱ سپتمبر آغاز و ۲۲ این ماه به پایان رسید.

در سپگیزۀ ۲۰۱۷ افغانستان، برعلاوۀ بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان ۳۰ بازیکن، مربی و حکم بین المللی نیز شرکت کرده بودند که برای نخستین بار افغانستان حضور نطاق های بین المللی را در جریان نشرات زندۀ تلویزیون تجربه کرد.

محمد نبی عیسی خیل کپتان تیم مس عینک
محمد نبی عیسی خیل کپتان تیم مس عینک

XS
SM
MD
LG