لینک های دسترسی

Breaking News

صعود اسپانیا به دورنهایی جام ملت‌های اروپا


تیم ملی اسپانیا روز شام سه شنبه نهم جولای (۱۹ سرطان) پس از انجام یک رقابت نفس‌گیر با فرانسه به دور نهایی جام ملت‌های اروپا صعود کرد.

پس از گذشت ۱۲ سال، این نخستین بار است که تیم ملی اسپانیا توانست به دور نهایی جام ملت‌های اروپا صعود کند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال اسپانیا که یک گول عقب افتاده بودند، توانستند در چند دقیقۀ معدود،‌ نه تنها گول مساوی را به ثمر برسانند، بلکه گول دوم را نیز وارد دروازۀ تیم فوتبال فرانسه کنند و با همین نتیجه، فرانسه را از ادامۀ رقابت حذف کردند.

کولو مووانی نخستین گول این رقابت را در دقیقۀ نهم بازی با یک ضربۀ سر وارد دروازۀ اسپانیا کرد. پس از گذشته ۱۲ دقیقه، یامال، مهاجم تیم اسپانیا، گول مساوی تیمش را به ثمر رسانید.

چهار دقیقه پس از گول نخست اسپانیا،‌ اولمو، با یک ضربۀ "قوسی از بیرون محوطۀ جزا" دروازه بان فرانسه را غافلگیر کرد و موفق شد تیم اسپانیا را دو مقابل یک جلو اندازد.

نیمۀ نخست بازی با همین نتیجۀ دو مقابل یک پایان یافت. فکر می‌شد که تیم فرانسه بتواند با استفاده از استراتیژی متفاوت بازی دروازۀ تیم اسپانیا را باز کند، اما هیچ کدام از بازیکنان تیم فرانسه به شمول کلیان امباپه، کپتان تیم فرانسه، نتوانستند از فرصت‌هایی که برایشان ایجاد شد، به وجه احسن به نفع تیم شان استفاده کنند.

نخستین بازی نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا با پیروزی دو مقابل یک اسپانیا در برابر فرانسه پایان یافت. با این حساب، فرصت به اسپانیایی‌ها میسر شده تا بتوانند برای چهارمین بار به لقب قهرمانی جام فوتبال ملت‌های اروپا دست یابند.

تیم اسپانیا پیش از این در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ قهرمانی جام ملت های اروپا را از آن خود کرده بودند.

رقابت دوم نیمه نهایی این جام روز چهارشنبه میان تیم های انگلستان و هالند برگزار می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG