لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۱۳ روس را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد


رابرت مولر، رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) مسؤولیت تحقیق در مورد مداخله روسیه در انتخابات کشورش را بر عهده دارد.
رابرت مولر، رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) مسؤولیت تحقیق در مورد مداخله روسیه در انتخابات کشورش را بر عهده دارد.

رابرت مولر، څارنوال ویژه وزارت عدلیه ایالات متحده که در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا تحقیق می کند، روز جمعه ۱۳ شهروند روسیه و سه نهاد آن کشور را به مداخله در این انتخابات متهم کرد.

مولر گفته است که «اداره تحقیقات انترنتی» که یک شرکت روسی مستقر در سینت پیترزبرگ است و با کرملین رابطه دارد، همراه با ۱۲ کارمند آن در "عملیات های مداخله در انتخابات و پروسه های سیاسی" از سال ۲۰۱۴ تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در امریکا دست داشتند.

این در حالیست که از مدت ها پیش گمان می رفت که این شرکت نقش اساسی را در تلاش های مسکو به هدف مداخله در انتخابات امریکا بازی کرده باشد.

گمان می رود این شرکت روسی با استفاده از حساب های جعلی در رسانه های اجتماعی، پرداخت پول به کاربران انترنت و سایر راه ها تلاش کرده تا نتایج انتخابات را به نفع دونالد ترمپ، رئیس جمهور کنونی امریکا تغییر بدهد.

رابرت مولر، څارنوال ویژه دوسیه دخالت روسیه در انتخابات امریکا همچنین ییفگینی پریگوژین یک تاجر روسی و دو شرکت مربوط وی را به دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا متهم کرده است.

در اتهام نامه آمده که این تاجر روسی پول هنگفت را برای تمویل عملیات های اداره تحقیقات انترنتی به خاطر مداخله در انتخابات امریکا به دسترس آن اداره قرار داده بود.

سخنگوی رابرت مولر روز جمعه گفت که هیچ یک از این متهمین در بازداشت مقام های امریکایی نمی باشد.

پس از اینکه څارنوال ویژه دوسیه دخالت روسیه در انتخابات امریکا اتهامات علیه ۱۳ شهروند و سه نهاد روسیه را اعلام کرد، دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا یک بار دیگر گفت که ستاد انتخاباتی او با روس ها همکاری نداشته است.

او در حساب تویتر خود نگاشته که مداخله روس ها تاثیری بر نتایج انتخابات نداشت و ستاد انتخاباتی او هیچ تبانی با روس ها نداشته است.

از جانب دیگر، ماریا زخرووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه متهم شدن ۱۳ شهروند کشورش را به مداخله در انتخابات امریکا "مضحک" خواند.

XS
SM
MD
LG