لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در المپیک کشور های اسلامی شش برونز گرفت


کاروان ورزشی المپیک افغانستان، بازی های المپیک همبستگی کشور های اسلامی ۲۰۱۷ باکو را با کسب شش مدال برونز به پایان رسانید.

مدال آوران این رقابت ها مشتاق حسن، مصطفی نورستانی، احمد سخی عطایی و حکمت الله بیگزاده در بخش زورخانه یی و عبدالرزاق رضایی هم در بازی ووشو توانست مدال برونز را به گردن آویزد.

این رقابت ها که دوشنبه شب به وقت باکو پایان یافت، افغانستان توانست پنج مدال برونز در بخش بازی های زورخانه یی و یک مدال برونز هم در رقابت های ووشو کسب کند و در بین ۵۸ کشور اشتراک کننده، جایگاه ۳۵ م را کسب کند.

تیم زورخانه یی افغانستان در بخش تیمی حایز مقام سوم شد و یک مدال تیمی برونز را نیز نصیب گردید. ایران مقام نخست این رقابت ها را از آن خود کرد.

ربانی ربانی رئیس کاروان المپیکی افغانستان در رقابت های باکو به صدای امریکا گفت که بنابر عدم پرداخت مخارج سفر ورزشکاران از جانب دولت نتوانستند رقم تعین شدۀ بازیکنان را با خود به باکو ببرند.

آقای ربانی گفت که قرار بود ۱۸۰ ورزشکار در ۲۰ رشتۀ ورزشی در این رقابت ها شرکت کنند که در آن ۴۰ دختر شامل بود. اما آنان تنها قادر شدند ۳۰ ورزشکار را در ۹ رشتۀ ورزشی با خود به باکو ببرند.

افغانستان در رقابت های زورخانه یی المپیک همبستگی کشور های اسلامی جایگاه سوم را گرفت
افغانستان در رقابت های زورخانه یی المپیک همبستگی کشور های اسلامی جایگاه سوم را گرفت

به گفتۀ آقای ربانی، ورزشکاران افغان در رشته های اتلتیک، پهلوانی، جودو، تکواندو، ووشو، کشتی آزاد و بند و بغل و رقابت های زورخانه یی رقابت کردند.

در میان اشتراک کنندگان این رقابت ها تنها دو بانوی ورزشکار افغان حضور داشت که کیمیا یوسفی در بخش ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر و دومی هم سمیه غلامی در بخش تکدواندو می باشد.

كاروان ورزشى ملى پوشان تكواندوى افغانستان، بدون كسب مدالى رقابت های المپیک باکو را پشت سر گذاشت.

در اين رقابت ها روح الله نيكپا و كفايت غياثى توانستند حريف هاى تركمنستانى و نايجريايى خود را شكست دهند اما در رقابت دوم خود مغلوب شدند.

پيشكسوتان و مسوولین کاروان المپیک أفغانستان در باکو، خواهان توجه بيشتر به ملى پوشان شده از مقامات حكومت وحدت ملى خواسته اند به زد و بند هاى سياسى و دو دستگى هاى موجود در عرصه المپيك نقطۀ پايان بگذارند.

این رقابت ها هر چهار سال بعد یکبار برگزار می شود که در آن ورزشکاران کشور های مختلف اسلامی در رشته های المپیکی به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG