لینک های دسترسی

Breaking News

فیلدمن: نگرانی های تأخیر اعلام کابینه گزافه‌گویی است


فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان می گوید که نگرانی ها در مورد عدم معرفی کابینه جدید افغانستان بزرگ نمایی شده است.

دانیل فیلدمن در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا گفت که حکومت وحدت ملی در افغانستان از آغاز کارش به این طرف دست آورد های قابل ملاحظۀ داشته است زیرا به گفتۀ او "اگر شما به دونیم ماه گذشته نظر بی اندازید، حکومت بسیار کارا بوده است."

نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور باراک اوباما می گوید که از جمله کارکرد های عمدۀ حکومت جدید افغانستان، می توان از "امضای توافقنامۀ امنیتی دو جانبه، از سرگیری قضیه کابل بانک، طرح قوانین مرتبط به تطهیر پول و تلاش به منظور تقویت همکاری های منطقه یی" یاد کرد.

از آغاز کار حکومت وحدت ملی افغانستان تقریباً سه ماه گذشته است، اما تا حال هیچ یک از نامزد وزرا برای تایید به ولسی جرگه معرفی نشده است.

نقش امریکا پس از سال ۲۰۱۴

آقای فیلدمن می گوید که رویکرد ایالات متحده در افغانستان دارای دو عنصر اساسی می باشد که عبارت از تداوم تلاش های محدود در مبارزه علیه دهشت افگنی به منظور هدف قرار دادن القاعده و گروه های مرتبط آن، و حضور ۱۲ تا ۱۳ هزار نیروی نظامی امریکایی در چتر ناتو – "تا این اطمینان حاصل شود که در صورت ضرورت به کمک ها برای حفاظت این کشور ادامه خواهیم داد."

رئیس جمهور غنی در نخستین سفر خود به عنوان رئیس جمهور افغانستان به پاکستان روی ترویج تجارت آزاد و همکاری به خاطر حل مشکلات منطقه یی تاکید ورزید.

آقای فیلدمن با درنظر داشت اظهارات رئیس جمهور افغانستان گفت که باید از این فرصت استفاده شود تا اطمینان حاصل گردد که دیگر پناهگاه های امنی برای دهشت افگنان در دو طرف مرز وجود نداشته باشد.

آقای فیلدمن گفت که کشته شدن اطفال بی گناه در حمله طالبان بر یک مکتب متاثر کننده بوده و ما باید هر آنچه در توان داریم در مبارزه علیه اشکال گوناگون دهشت افگنی به خرج دهیم.

حملۀ جنگجویان طالب ایالت خیبر پشتونخوا باعث کشته شدن بیش از ۱۴۰ نفر شد که ۱۳۲ تن آن را کودکان تشکیل می داد.

تشدید جنگ و نقش قوای افغان

در حالیکه گزارش ها از افزایش تلفات پولیس و اردوی ملی افغان حکایت می کند نمایندۀ آقای اوباما در امور افغانستان و پاکستان می گوید طالبان نیز در رویارویی با نیرو های افغان تلفات سنگینی را متحمل شده اند.

دانیل فیلدمن می گوید "نیرو های امنیتی افغان به ویژه در یک سال پسین دست آورده های عمدۀ در تامین امنیت کشور شان داشته اند."

نمایندۀ آقای اوباما در امور افغانستان و پاکستان می گوید که نیرو های امنیتی افغان توانستند امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی را تامین کنند.

آقای فیلدمن به این باور است که هرچند "نیرو های افغان در رویارویی با جنگجویان طالب تلفات را متقبل شده اند اما به طالبان نیز تلفات سنگینی را وارد آورده اند."

XS
SM
MD
LG