لینک های دسترسی

Breaking News

اجرای کامل فرمان مهاجرتی ترمپ آغاز شد


وزارت خارجه ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که مرحله اجرای کامل فرمان دونالد ترمپ مبنی بر وضع محدودیت بر ورود شهروندان هشت کشور به امریکا آغاز شده است.

ستره محکمه ایالات متحده هفته گذشته حکم صادر کرده بود که این فرمان اجرایی ترمپ باید به طور کامل تطبیق شود.

در این فرمان بر ورود شهروندان چاد، ایران، لیبیا، سوریه، سومالیا، یمن، وینزویلا و کوریای شمالی به امریکا محدودیت وضع شده است. در این میان شش کشور، عمدتاً مسلمان نشین می باشد.

وزارت خارجه ایالات متحده گفت که بر بنیاد طرزالعمل جدید بررسی سوابق درخواست کنندگان، هیچ ویزه که قبلاً صادر شده بود، لغو نمی گردد.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا همچنین آمده که محدودیت های که در پی تطبیق فرمان مهاجرتی دونالد ترمپ اعمال شده است، دایمی نمی باشد.

این وزارت گفته اگر کشور های که شامل این فرمان است، با حکوکت ایالات متحده در جهت تضمین مصؤونیت امریکاییان همکاری کنند، این محدودیت ها ممکن رفع شود.

تطبیق کامل فرمان مهاجرتی رئیس جمهور ترمپ در حال آغاز شد که هنوز دو محکمه استیناف در ایالت های ویرجنیا و واشنگتن، مطابقت این فرمان را با قانون اساسی ایالات متحده بررسی می کنند.

منتقدان این فرمان آقای ترمپ می گویند که فرمان تبعیض آمیز و خلاف قانون اساسی امریکا بوده و هدف آن جلوگیری از ورود مسلمانان به آن کشور است اما قصر سفید گفته است که هدف از صدور این فرمان حفاظت امریکاییان در برابر حملات دهشت افگنی می باشد.

XS
SM
MD
LG