لینک های دسترسی

Breaking News

گارنیزیون کابل: احضارات از ساحۀ شیرپور رفع شده است


از شام دوشنبه نیروهای بیشتر در جاده‌های شیرپور کابل جابه‌جا شدند
از شام دوشنبه نیروهای بیشتر در جاده‌های شیرپور کابل جابه‌جا شدند

گارنیزیون کابل می‌گوید، تدابیر شدید که از صبح سه شنبه به منظور تهدیدات امنیتی در ساحۀ شیرپور کابل گرفته شده بود، پایان یافته است.

جنرال گل‌نبی احمدزی قوماندان پولیس گارنیزیون کابل به صدای امریکا گفت، بر اساس گزارش‌هایی که به آنان می‌رسد، پولیس تدابیر خود را می‌گیرد و این کار روزمره است.

او افزود "کمی شک و تردید موجود است؛ اما فشاری که قبلاً وجود داشت، حالا نیست. آنها (نیروهای امنیتی) را جمع کرده ایم".

این در حالی است که منابعی به صدای امریکا دیروز، تدابیر شدید و مستقرشدن نیروهای امنیتی با سلاح سنگین و تانک‌های زرهی را در جاده‌های منتهی به خانۀ جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، به بازداشت ۹ محافظ وی که در قضیۀ ایشچی دخیل بودند، مرتبط خواندند.

اما شام سه‌شنبه جنرال دوستم، در منزلش در دیداری به هواداران خود، اطمینان داد که هیچ قضیه‌ای رخ نخواهد داد.

او گفت که پس از کنفرانس بروکسل با رئیس جمهور صحبتی نداشته و گزارش‌های مبنی بر جنجال لفظی وی با رئیس جمهور و محاصرۀ خانه‌اش شایعه و بی‌اساس خواند.

جنرال دوستم در بخشی از سخنان خود گفت "ما که هنوز این احساس را نکرده ایم که ما را محاصره کنند، محاصره چی؟ محاصره، به داعش به ضد استم به همان خاطر، به طالب ضد استم به همان خاطر، به خاطری که با آنها آشتی‌ناپذیرم، محاصره چی؟".

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد که هرگاه محاصره‌ای در کار باشد، خود صدایش را بلند می‌کند و رئیس جمهور خود باید اعلام کند که به اساس فرمان وی، نیروهای امنیتی منزل معاون اول را محاصره کرده اند.

قبلاً گزارش‌هایی نشر شد که گویا جنرال دوستم با ساز و برگ نظامی در دفتر کارش حضور یافته است؛ اما او با تأکید گفت که نمی‌خواهد بحرانی را در افغانستان ایجاد کند.

او خطاب به هوادارانش گفت که آرامش شان را حفظ کنند و اگر احیاناً او محاصره شود، دست به اقدامی نزنند. "به تمام ملت افغانستان اطمینان می‌دهم که به عساکر خود اجازه فیر نمی‌دهم".

معاون رئیس جمهور، اما هشدارگونه گفت، هرگاه جنرال دوستم رابطه‌اش را با دولت قطع کند، دولت قوی نه؛ بلکه ضعیف خواهد شد.

XS
SM
MD
LG