لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در ننگرهار، ۶۸ کشته و ۱۶۵ زخمی


داکتر نجیب‌الله کامه‌وال، رئیس صحت عامۀ ننگرهار، می‌گوید که آمار کشته‌شدگان حملۀ انتحاری بر معترضان در ولسوالی مومند درۀ این ولایت، به ۶۸ تن افزایش یافته است.

به گفتۀ کامه‌وال، در این رویداد ۱۶۵ تن دیگر زخمی شدند که وضعیت صحی هشت تن زخمیان نگران‌کننده است.

معلومات قبلی

مقام‌های محلی گفتند که مهاجم انتحاری، حوالی ۱:۰۰ پس از چاشت سه شنبه (۱۱ سپتامبر) مواد همراهش را در جمع معترضانی منفجر کرد که به خاطر بدرفتاری یک فرمانده محلی به جاده ها برآمده بودند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به صدای امریکا گفت که در این رویداد ۳۲ نفر کشته و ۱۲۸ نفر دیگر زخمی شد.

داکتر نجیب‌الله کامه‌وال، رئیس صحت عامۀ ننگرهار به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که تا اکنون ۳۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌های دولتی منتقل شده اند. اما او تاکید کرد که این ارقام نهایی نیست و ممکن است که تغییر کند.

با این حال، شاهدان رویداد گفته اند که رقم تلفات بیشتر از آنچه است که مقام‌ها ارایه می کنند.

از سوی دیگر ​ عبیدالله شینواری، عضو شورای ولایتی ننگرهار، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که در این حمله ۵۰ تن جان باخته و ۱۵۰ تن دیگر زخم برداشته اند. این رقم را منابع رسمی محلی تا اکنون تأیید نکرده اند.

این حملۀ انتحاری در منطقه دهکۀ ولسوالی مومند درۀ ننگرهار رخ داده است؛ جایی که صبح امروز ده‌ها باشندۀ ولسوالی‌های جنوبی ننگرهار، به دلیل اذیت و آزار شان توسط یک فرمانده پولیس محلی اعتراض کرده بودند. معترضان در این ساحه شاهراه تورخم – جلال‌آباد را به روی ترافیک بسته اند.

طالبان دست‌داشتن جنگجویان این گروه را در حملۀ انتحاری ننگرهار رد کرده و هنوز گروهی دیگر مسؤولیت آن را نپذیرفته است.

XS
SM
MD
LG