لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ بغلان با کشته شدن هشت مهاجم طالب پایان یافت


بغلان - عکس ارشیف
بغلان - عکس ارشیف

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که حملۀ گروهی مهاجمان طالب بر فرماندهی پولیس ولایت بغلان با کشته شدن تمام مهاجمان پایان یافت.

در این حمله که حوالی چاشت یکشنبه (۱۵ ثور) از سوی هشت مهاجم انتحاری طالبان صورت گرفت، به گفتۀ مقام‌های افغان، ۱۳ پولیس کشته و ۳۵ پولیس دیگر زخمی شده است.

وزارت داخلۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای از زخمی شدن کم از کم ۲۰ غیرنظامی در این رویداد خبر داده است.

داکتر خلیل نرم‌گوی، مسوول شفاخانه ولایتی بغلان به صدای امریکا گفت که چهار نفر از زخمی شدگان که وضعیت صحی شان وخیم بود به شفاخانۀ کندز منتقل شدند. او گفت که زنان نیز شامل زخمی شدگان این رویداد اند.

گروه طالبان ضمن ادعای مسوولیت این حمله با ارسال پیامی به رسانه‌ها گفته است که نخست یکی از مهاجمان موتر هاموی پر از مواد انفجاری را در نزدیک فرماندهی پولیس منفجر کرده و سپس سایر مهاجمان بر مرکز پولیس یورش بردند.

حملۀ تازۀ طالبان در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگان این گروه با زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای مصالحۀ افغانستان سرگرم مذاکرات صلح در قطر اند.

افزون بر خروج قوای خارجی از افغانستان و تضمین از اینکه خاک افغانستان برای حمله بر ضد ایالات متحده استفاده نشود، آتش بس فراگیر و پیوستن طالبان با مذاکرات صلح "بین الافغانی" از خواست‌های عمدۀ این مذاکرات از طالبان است که تا کنو آن گروه به هیچ یک از دو مورد اخیر، لبیک نگفته اند.

XS
SM
MD
LG