لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در ننگرهار ۱۹ کشته برجاگذاشت


در نتیجۀ حملۀ انتحاری در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار، کم از کم ۱۹ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده است.

نجیب الله کامه وال، رئیس صحت عامۀ ولایت ننگرهار، در صحبت با صدای امریکا ضمن ارایۀ این ارقام تلفات گفت که اکثر قربانیان این حمله هندوها و سیکهـ های افغان استند.

اوتار سنگهـ، یگانه نامزد احتمالی سیکهـ ها در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ افغانستان، نیز در این حملۀ انتحاری کشته شده است.

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار می گوید ۱۲تن از سکها شامل کشته شده گان اند، اما یک مقام صحی به صدای امریکا گفت که ۱۷ از سکها و اهل هنود شامل کشته شده گان اند.

این گروه هندوها و سیکهـ های افغان هنگامی که برای دیدار محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، به سمت مقر ولایت ننگرهار در حرکت بودند، هدف حمله قرار گرفتند.

قبل از وقوع این حمله، رئیس جمهور غنی در جریان سخنرانی اش خطاب به مردم جلال آباد گفت که مشاورین امنیتی اش برایش گفته بود که به آن شهر سفر نکند، زیرا خطر حمله بر وی می رود. اما آقای غنی گفت که با وجود نگرانی ها، تصمیم گرفت به جلال آباد، سفر کند.

تا حال هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت این حملۀ مرگبار را بر عهده نگرفته است. ​

در ماه های اخیر، شهر جلال آباد چندین بار مورد حملات مرگبار قرار گرفته است که در اغلب موارد، گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت آنرا بر عهده گرفته است.

در آخرین مورد، در روز های عید فطر دو حملۀ انتحاری در شهر جلال آباد صورت گرفت که در نتیجۀ آن ده ها نفر به شمول جنگجویان گروه طالبان که استفاده از آتش بس موقت وارد آن شهر شده بودند، کشته و زخمی شد.

XS
SM
MD
LG