لینک های دسترسی

Breaking News

سه حملۀ طالبان ۴۷ کشته و ۱۰۴زخمی برجاگذاشت


پس از وقوع دو حملۀ انتحاری، قوای امنیتی افغان سرک دارالامان را مسدود کردند
پس از وقوع دو حملۀ انتحاری، قوای امنیتی افغان سرک دارالامان را مسدود کردند

دو حملۀ پیهم طالبان در کابل و یک حملۀ دیگر در هلمند مجموعاً ۴۷ کشته و کم از کم ۱۰۴ زخمی برجاگذاشت.

وزارت صحت عامۀ افغانستان، می گوید که از محل انفجارات دوگانۀ کابل۳۷ کشته و ۹۴ زخمی به شفاخانه‌های شهر منتقل شده است.

دو انفجار پیهم حوالی ساعت چهار عصر امروز در نزدیکی مقر شورای ملی افغانستان به وقوع پیوست که طالبان مسوولیت آن را به دوش گرفتند.

ذبیح‌الله مجاهد، یک سخنگوی طالبان، با ارسال پیامی به رسانه‌ها، گفته است که یک مهاجم آن گروه نخست موتر حامل کارمندان امنیت ملی را هدف قرار داد پس از تجمع نیروهای امنیتی به محل، مهاجم دوم موتر مملو از مواد انفجاری را در همان ساحه منفجر ساخت.

پیش از آن، یک مهاجم انتحاری در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند بر کارمندان امنیت ملی حمله کرد که در اثر آن ده نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

یک مقام امنیتی ولایت هلمند که نخواست نامش گرفته شود، به صدای امریکا گفت که مولوی ابراهیم یک فرمانده محلی طالبان که تازه به روند صلح پیوسته بود، نیز در این حمله کشته شده است.

ریاست جمهوری افغانستان ساعتی پیش با نشر خبرنامه‌ای این حملات را محکوم کرده و آن را "عمل جنایت کارانه" و "دشمنی علیه بشریت" خوانده است. اعلامیه از قول محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نگاشته است که عاملان این جنایت در هیچ نقطۀ کشور در امان نخواهند ماند.

همچنان دفتر معاونیت ملل متحد یا یوناما در افغانستان، سفارت امریکا در کابل و وزارت خارجۀ پاکستان این حملات را تقبیح کرده اند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG