لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در کابل، ۱۲ کشته و ۳۱ زخمی


حملۀ انتحاری در شهر کابل سبب کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۳۱ نفر دیگر شد.

این حمله حوالی ساعت ۱:۰۰ پس از چاشت دوشنبه (۱۱ جون) در نزدیکی در ورودی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان در مربوطات حوزۀ ششم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است. خبرگزاری اعماق که بیشتر خبرهای مرتبط با فعالیت گروه دولت اسلامی را نشر می‌کند بدون ارایۀ جزئیات و مدارک این حمله را به تندروان داعش در افغانستان نسبت داده است.

وحید مجروح،سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان، ارقام تلفات این رویداد را تایید کرد.

حشمت ستانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیۀ کابل، گفت که مهاجم انتحاری که پیاده بود هنگام رخصتی کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات حمله را انجام داد.

آقای ستانکزی به صدای امریکا گفت که شماری از کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات در این حمله کشته و زخمی شده اند.

شاهدان عینی از محل رویداد به صدای امریکا گفتند که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان شامل اند.

غزنی

در یک رویداد دیگر، انفجار ماین کنار جاده بر یک بس مسافربری روز دوشنبه در ولایت غزنی سبب کشته شدن شش نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی، این رویداد را به طالبان نسبت داده و گفته است که زنان و کودکان نیز در این رویداد کشته و زخمی شده اند.

همچنان به گفتۀ آقای نوری در درگیری میان پولیس محلی و جنگجویان طالب در مربوطات ولایت غزنی سه منسوب پولیس محلی و ۱۰ جنگجوی طالب کشته شد.

ننگرهار

در ننگرهار، حملۀ انتحاری بر ریاست معارف آن ولایت در شهر جلال آباد سبب کشته شدن یک پولیس و زخمی شدن ۱۷ نفر دیگر شد.

غلام‌ سنایی استانکزی، قوماندان امنیه ننگرهار، به خبرنگاران گفت که در این حمله، سه مهاجم دست داشتند که همۀ شان با واسکت‌های انتحاری مجهز بودند.

آقای ستانکزی گفت که یک مهاجم پیاده، مواد همراهش را در مقابل ساختمان ریاست معارف منفجر ساخت و دو مهاجم دیگر، در درگیری با قوای امنیتی افغان کشته شدند.

در یک رویداد دیگر در ولایت ننگرهار، انفجار ماین حوالی ساعت ۹:۳۰ روز دوشنبه در روستای میرزا دین ولسوالی چپرهار ۱۲ غیرنظامی زخمی شد.

دفتر والی ننگرهار با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ماین در یک محل تفریحی جابجا شده بود.

کندز

در شمال افغانستان، حملۀ تندروان مخالب دولت سبب کشته شدن کم ازکم ۱۵ سرباز افغان شد.

محمد یوسف ایوبی، رئیس شورای ولایتی کندز، گفته است که این حمله را طالبان بر یک پوستۀ مشترک امنیتی پولیس و اردوی ملی افغانستان انجام داده است.

حملات اخیر در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که حکومت افغانستان و گروه طالبان به آتش بس موقت در روزهای عید فطر توافق کرده اند.

XS
SM
MD
LG