لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در کندز؛ شش کشته و ۱۵ زخمی


حملۀ انتحاری در مربوطات شهر کندز سبب کشته شدن شش منسوب امنیتی افغان و زخمی شدن کم از کم ۱۵ نفر دیگر شد.

مقام‌های افغان گفته اند که این حمله پس از چاشت دوشنبه ۲ سپتمبر (۱۱ سنبله) در ساحۀ سه درک از مربوطات حوزۀ اول امنیتی شهر کندز و در مقابل تولی شاهراه رخ داد.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای آمار تلفات را تایید کرده و گفته است که چهار نفر از زخمی شدگان پولیس و متباقی آنان غیرنظامیان اند.

انعام الدین رحمانی، سخنگوی پولیس کندز به صدای امریکا گفت: "هدف انتحار کننده قوماندان تولی شاهراه بود که ازین رویداد جان به سلامت برد و رقم تلفات تاهنوز نهایی نیست هم نظامیان و هم افراد ملکی در این رویداد تلفات دیده اند."

طالبان که یک روز پیش حملاتی را بر شهر کندز انجام داده بودند، با ارسال پیامی به رسانه‌ها ادعا کرده اند که در این حمله ۲۱ نظامی افغان کشته و ۳۰ نفر دیگر آنان زخمی شده اند.

از سوی دیگر، عصمت الله مرادی، سخنگوی والی کندز گفته است که حملات طالبان بر شهر کندز دفع شده و به گفتۀ وی اکنون پولیس با طالبان در حومۀ شمالی شهر کندز درگیر نبردهای پراگنده اند.

آقای مرادی همچنین گفت که شب گذشته، طالبان بر ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز نیز حمله کردند که در این درگیری ولسوال و مدیر امنیت آن ولسوالی زخمی شدند.

سخنگوی والی کندز گفت که در پی حملۀ طالبان، قوای هوایی افغان مواضع آنان را بمبارد کرده اند که در اثر این حملات هشت جنگجوی طالب کشته و ۱۶ طالب دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG