لینک های دسترسی

Breaking News

دو حملۀ انتحاری در عراق ۳۲ کشته برجا گذاشت


مقام‌های عراقی می‌گویند که در دو حملۀ انتحاری در پایتخت آن کشور کم از کم ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مقام‌های اردوی عراق گفته اند که دو مهاجمی که واسکت های انتحاری به تن داشتند در یک مارکیت مزدحم موسوم به "میدان طیاران" در مرکز بغداد خود را در میان مردم منفجر کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما مقام‌های عراقی می‌گویند که ممکن گروه دولت اسلامی یا داعش این حملات را انجام داده باشد.

گروه تندرو سنی داعش، مناطق وسیعی از عراق را قبل از اینکه در سال ۲۰۱۷ توسط نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی ایالات متحده شکست بخورد، تصرف کرده بودند و قوانین سختگیرانۀ خود را در آن مناطق عملی می‌کردند.

بمگذاری انتحاری در آن زمان در بغداد رویداد تقریباً روزمره بود، اما از زمان شکست دولت اسلامی، وقوع حملات انتحاری در بغداد به شدت کاهش یافته است. آخرین انفجار مرگبار انتحاری در این شهر، در جنوری ۲۰۱۸ در میدان طیاران بود که در اثر آن ۲۷ نفر کشته شد.

شورشیان گروه داعش هنوز هم در عراق باقی مانده و علیه نیروهای عراقی و مقام‌های محلی در مناطق شمالی می‌جنگند.

مقام‌های ملکی و نظامی عراق اکنون داعش را قادر به تصرف مناطق قابل توجه نمی دانند اما می گویند که این گروه همچنان به حملات ادامه داده که ثبات و امنیت عراق را تهدید می کند.

نیروهای عراقی همچنان به جنگ علیه این شبه نظامیان ادامه داده و تلاش می‌کنند تا امنیت مرز با سوریه را تامین و از ورود این شورشیان جلوگیری کنند.

XS
SM
MD
LG