لینک های دسترسی

Breaking News

گروه طالبان مسوولیت حملۀ مرگبار خوست را بر عهده گرفت


مقام‌ها گفته اند که اکثر قربانیان این حمله افراد ملکی اند
مقام‌ها گفته اند که اکثر قربانیان این حمله افراد ملکی اند

در نتیجۀ حملۀ انتحاری توسط موتر مملو از مواد انفجاری حد اقل ۱۸ نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی گردید.

مقامات افغان گفته اند که انتحار کننده قوای ویژۀ افغان را در حملۀ شهر خوست هدف قرار داده است که مصروف تامین امنیت برای قوای امریکایی در منطقه بودند.
نجیب دانش، سرپرست سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان، گفته است که انتحار کننده موتر مملو از مواد انفجاری خود را در نزدیکی یک کاروان منفجر داد و اکثر قربانیان آن را غیرنظامیان تشکیل می دهد.

اما ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می کند، گفته است که انتحارکننده کاروان قوای امنیتی افغان را هدف قرار داده است و به غیر نظامیان هیچ آسیبی نرسیده است. این سخنگوی گروه طالبان همچنین ادعا کرده است که در این حمله ۲۲ تن از قوای امنیتی افغان کشته و شماری دیگر از آنان زخمی شده اند.

وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد حوالی ساعت ۸:۲۵ صبح شنبه، یک مهاجم انتحاری موترش را که مملو از مواد انفجاری بود، در مرکز ولایت خوست منفجر ساخت.

این حمله در شرق شهر خوست در نزدیکی میدان فوتبال واقع در یک ایستگاه مزدحم به وقوع پیوست. نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله، در صفحۀ توییترش نگاشته است که این حمله در هدۀ کابل انجام شده است.

هرچند وزارت داخله افغانستان گفته است که در نتیجه این انفجار، ۱۸ تن کشته شده و به شمول دو کودک شش تن دیگر زخم برداشته اند؛ اما مل‌پاسوال فیض‌الله غیرت، فرمانده امنیه خوست می‌گوید که بر اساس معلومات آنان، در این رویداد ۱۲ تن جان باخته و ده تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، داکتر گل محمدالدین محمدی منگل، رئیس صحت عامه خوست، به صدای امریکا گفت، ۱۴ کشته و ۸ زخمی، به شفاخانه‌ ملکی و سایر شفاخانه‌های شهر خوست از محل وقوع حمله منتقل شده اند.

آقای غیرت تایید کرد که این انفجار در ایستگاهی به نام کمپاین صورت گرفته، جایی که مربوط قوای خاص افغان است و گفت که به آن نیروها نیز آسیب رسیده اسا. اما در مورد شمار دقیق تلفات هنوز معلومات دقیق ندارد.

این حمله در حالی صورت گرفت، که امروز برابر با نخستین روز ماه رمضان است و مسلمانان افغانستان مانند تمام مسلمانان جهان از این ماه گرامیداشت می‌کنند.

از سوی دیگر گروه‌های مخالف مسلح در حالی این انفجار را انجام داده اند، که تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان از طرف های درگیر در افغانستان خواسته است که به احترام ماه رمضان، جنگ را توقف دهند.

XS
SM
MD
LG