لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در ننگرهار هفت کشته برجاگذاشت


در این رویداد ۱۰ نفر به شمول سه غیرنظامی زخمی شد.
در این رویداد ۱۰ نفر به شمول سه غیرنظامی زخمی شد.

در یک حمله مهاجمین انتحاری در نزدیک قونسلگری پاکستان در ننگرهار هفت تن از نیروهای امنیتی کشته و ده تن دیگر به شمول سه فرد ملکی زخمی شدند.

یک حمله کننده انتحاری مواد انفجاری همراه اش را صبح چهارشنبه در نزدیک قونسلگری پاکستان در شهر جلال آباد با هدف دادن یک موتر پولیس منفجر نمود و دو حمله کننده انتحاری وارد یک مهمانخانه شدند و میخواستند به قونسلگری پاکستان حمله نمایند.

آژانس خبري فرانسه گزارش داده است که مسؤولیت این حمله را گروه دولت اسلامی یا داعش را به دوش گرفته است اما منابع دیگر تا حال آنرا تایید یا رد نکرده است. این رویداد ساعت ۸:۵۰ صبح چهارشنبه آغاز شد و حوالی ساعت ۱۲:۰۰ ظهر با کشته شدن دوانتحاری دیگر خاتمه یافت.

فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه ننگرهار در محل رویداد به خبرنگاران گفت که هدف این مهاجمین قونسلگری پاکستان بود. او افزود که مهاجمین میخواستند از یک مهمانخانه دولتی به قونسلگری پاکستان حمله نمایند اما قبل از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

شاهدان عینی درمحل رویداد به صدای امریکا گفتند که دو مهاجم انتحاری وارد منزل محمد حنیف گردیوال معاون والی ننگرهار شده و از آنجا قونسلگری پاکستان را هدف قرار دادند.

مقامهای محلی ننگرهار میگویند که به خانواده گردیوال آسیبی نرسیده است.

اما وزارت داخله افغانستان با پخش اعلامیه یی گفته است که بعد از انفجار اولی دو مهاجم دریک مهمانخانه داخل شدند ودرگیری با نیروهای امنیتی را آغاز کردند.

یک منبع دیپلوماتیک با نگرفتن نامش به صدای امریکا گفت که درنتیجه این رویداد به دیپلوماتهای پاکستانی آسیبی نرسیده است.

XS
SM
MD
LG