لینک های دسترسی

Breaking News

حملهء طالبان در شهرنو کابل پایان یافت


در ۲۴ ساعت گذشته سه حملۀ انفجاری و انتحاری در کابل انجام شده است
در ۲۴ ساعت گذشته سه حملۀ انفجاری و انتحاری در کابل انجام شده است

حمله حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته، زمانی به وقوع پیوست که یک مهاجم انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری در شهرنو کابل و در نزدیکی موسسهء خیریه پاملرنه منفجر ساخت.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله به صدای امریکا گفت که پس از انفجار موتر، شماری از مهاجمین داخل ساختمان شدند و سپس با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

سخنگوی وزارت داخله افزود که نیروهای قطعات خاص پولیس ملی، بلافاصله به محل رسیده و عملیات نجات گیرماندگان را آغاز کردند.

به گفتۀ آقای صدیقی در این حمله شش فرد ملکی زخمی شدند.

این حمله، پس از حدود یازده ساعت درگیری، حوالی ساعت ده پیش از چاشت امروز با کشته‌شدن سه مهاجم دیگر پایان یافت.

وزارت داخلۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که عملیات ضد تروریستی نیروهای پولیس ملی، با دقت تمام انجام شد و تلاش صورت گرفت تا در جریان عملیات افراد ملکی آسیب نبینند.

بر اساس خبرنامه، نیروهای قطعات خاص پولیس افغان توانستند که ۴۲ تن از افراد ملکی را که در ساختمان گیر مانده بودند، نجات دهند.

ده تن افرادی که نجات یافته اند، خارجی می‌باشند.

طالبان گفته اند که حمله را پیکارجویان انتحاری این گروه انجام داد و هدف آنها دفتر استخباراتی در آن ساحه بود.

شهر نو کابل، ساحه‌ای است که اکثراً دفاتر مؤسسات و مهمانخانه‌های خارجی در آنجا موقعیت دارد. این حمله نیز در نزدیکی ساختمان شرکت مخابراتی ام تی ان، تعمیر اسبق وزارت داخله، ساختمان نوی کابل‌بانک است، صورت گرفته است.

دفتر رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز در روبروی محل حمله موقعیت دارد و قسماً دفتر وی تخریب شده است.

کابل در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، شاهد چهار حملۀ انفجاری و انتحاری بوده است. حوالی ساعت ۳:۴۰ دیروز یک انفجار در نزدیکی وزارت دفاع از مربوطات حوزۀ دوم پولیس امنیتی به وقوع پیوست. زمانی که نیروهای امنیتی و مردم برای نجات قربانیان شتافتند، یک مهاجم انتحاری خود را در بین جمعیت منفجر ساخت.

عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل در محل رویداد گفت که مهاجم لباس نظامی اردو را به تن داشته است.

در این حملات، ۲۴ تن کشته و ۹۱ تن زخمی شدند. داکتر وحیدالله مجروح رئیس روابط خارجی و سخنگوی وزارت داخله به صدای امریکا این ارقام را تأیید کرد؛ ولی گفت که ممکن شمار کشته‌ها به دلیل وخیم بودن وضعیت صحی برخی مجروحین افزایش یابد.

در بین قربانیان حملات دیروزی، نظامیان و افراد ملکی شامل اند.

گفته می‌شود که جنرال زمان احمدزی، معاون محافظت ریاست جمهوری، عبدالرازق پنجشیری معاون لوای حمایه وزارت دفاع، مولانا صادق رئیس امنیت کابل، سید زمان حسینی آمر حوزۀ دوم پولیس و یک معاونش در حملات دیروزی کشته شدند.

گروه طالبان مسؤولیت آن حملات را به دوش گرفت و در اعلامیه‌ای ادعا کرد که ۵۷ نیروی امنیتی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG