لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری بر کاروان نظامیان خارجی در کندهار


عکس آرشیف
عکس آرشیف

کاروان قوای خارجی در ولسوالی دند ولایت کندهار هدف حملۀ انتحاری قرار گرفت.

خبرنگار صدای امریکا گزارش می‌دهد که ساحۀ رویداد مسدود بوده و به کسی اجازۀ نزدیک شدن به آن داده نمی‌شود.

مطیع الله هلال، سخنگوی پولیس ولایت کندهار وقوع حمله بر نظامیان خارجی را تایید کرد، اما گفت که تا کنون در مورد تلفات آن جزئیاتی در دست نیست.

با اینحال، آقای هلال گفت که در این حمله به غیرنظامیان آسیبی وارد نشده است. او افزود که مهاجم با موتر بم گذاری شدۀ نوع "تونس" بر کاروان قوای خارجی حمله کرد.

یک مقام محلی ولسوالی دند که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت که پس از این حمله تیم های امداد نظامیان خارجی پنج نفر را که احتمالاً کشته و زخمی شدگان این رویداد بودند، توسط هیلیکوپتر به میدان هوایی ولایت کندهار انتقال داده است.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است.

بخشی از میدان هوایی کندهار در ولسوالی دند آن ولایت واقع شده است. یکی از پایگاه هایی بزرگ نظامیان خارجی در کندهار در میدان هوایی این ولایت مستقر است و سربازان خارجی برای تامین امنیت آن در اطراف میدان گزمه می‌کنند.

ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان تا کنون در پیوند با این رویداد جزئیاتی ارایه نکرده است.

در همین حال، مقام‌های پولیس ولایت کندهار گفته اند که چهار مهاجم انتحاری را پیش از انجام حمله از پا در آورده اند. به گفتۀ مقام‌ها این چهار مهاجم می‌خواستند با هاموی بم گذاری شده بر قوماندانی امنیتۀ ولسوالی معروف ولایت کندهار حمله کنند.

رویداد امروز در ولایت کندهار در حالی به وقوع می‌پیوندد که به خاطر برگزاری کنفرانس ملی شاروالان ۳۴ ولایت افغانستان در این شهر، تدابیر جدی امنیتی روی دست گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG