لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملۀ انتحاری کابل را گرفت


حمله بر یک مرکز توزیع تذکره و ثبت نام رایدهندگان صورت گرفته است
حمله بر یک مرکز توزیع تذکره و ثبت نام رایدهندگان صورت گرفته است

گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملۀ انتحاری در مربوطات حوزۀ ششم شهر کابل را به دوش گرفت.

وحید مجروح، رئیس روابط خارجی و سخنگوی وزارت صحت افغانستان، به صدای امریکا گفت که ۵۷ کشته و ۱۱۹ زخمی از محل رویداد به شفاخانه‌های شهر کابل منتقل شده اند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان، به صدای امریکا گفت، این حملۀ انتحاری توسط یک مهاجم پیاده بر یک "مرکز توزیع تذکره" صورت گرفت. او گفت که تمام قربانیان این رویداد غیرنظامیان اند و زنان و کودکان نیز شامل کشته‌ها می‌باشند.

ریاست ثبت احوال نفوس افغانستان، نیز حمله بر مرکز برچی اداره ثبت احوال نفوس را تایید کرده است.

همایون محتاط، رئیس این اداره در صفحۀ فیس‌بوک خود نوشته است "با تاسف در حملۀ انتحاری امروز در مرکز ما در منطقۀ برچی سه کارمند ما شهید، یکی در حالت کوما و ده‌ها تن مراجعین دیگر شهید و یا زخمی شده اند".

آقای محتاط، همچنان گفته است که ریاست ثبت احوال نفوس، چندین بار به صورت رسمی به نهادهای امنیتی، از احتمال قوی وقوع حملات تروریستی بر مراکز این ریاست، به ویژه این مرکز اطلاع داده بود.

رهبران حکومت افغانستان حملۀ امروز کابل را محکوم کردند
رهبران حکومت افغانستان حملۀ امروز کابل را محکوم کردند

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، با نشر اعلامیه ای ضمن محکوم کردن این حمله گفت که "تروریستان وحشی‌صفت که به شمول ارزش‌های اسلامی، به هیچ ارزش ملی و دموکراتیک باور ندارند، باید بدانند که با انجام چنین عملکردهای جنایت‌کارانه، هیچگاهی نمی‌توانند عزم و ارادۀ مردم ما را به‌خاطر اشتراک گسترده در روندهای دموکراتیک، تضعیف نمایند."

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، نیز در صفحۀ فیسبوک خود ضمن محکوم کردن این حمله نگاشته است که "امروز تروریستانِ کوردل و قسی‌القلب، آزادی، برابری و مردم‌سالاری را هدف قرار دادند. این جنایت کاران با چنین حملاتی، تلاش می‌ورزند از پیشرفت، آبادی و آزادی افغانستان جلوگیری کنند... حملاتی از این دست نمی‌تواند از برگزاری انتخابات و حق تعیین سرنوشت سیاسی توسط شهروندان کشور جلوگیری کند".

این حمله انتحاری در حالی بر یک مرکز ثبت احوال نفوس صورت می‌گیرد که از یک هفتۀ گذشته به این طرف، پروسۀ ثبت نام رای‌دهندگان برای انتخابات آغاز شده است و شهروندان کابل نیز برای گرفتن تذکره به منظور اشتراک در انتخابات نسبت به گذشته بیشتر به مراکز توزیع تذکره مراجعه می‌کنند.

XS
SM
MD
LG