لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ انتحاری در پاکستان چهار کشته برجا گذاشت 


مقامات در شمال‌غرب پاکستان روز چهارشنبه پنجم جولای (۱۴ سرطان) گفتند که یک حمله کنندهٔ انتحاری با موتر حامل‌اش یک پوستهٔ امنیتی را هدف قرار داد و جان حد اقل سه نظامی و یک پسر ۱۰ ساله را گرفت.

این حمله در ساحهٔ میرانشاه ایالت خیبر پشتونخواه صورت گرفت، جاییکه تحریک طالبان پاکستانی بیشتر فعالیت داشته و در گذشته سنگر مستحکم این گروه پنداشته می‌شد.

راشد خان، مقام محلی پولیس گفت که در این رویداد حد اقل ۱۴ غیرنظامی و شماری از سربازان زخمی شده اند. او افزود که نیروهای امنیتی در تلاش یافتن همکار این حملهٔ کنندهٔ انتحاری اند.

اردوی پاکستان کشته شدن سه نظامی در این حمله را تایید کرده است.

تا اکنون مسوولیت این حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته، اما تحریک طالبان پاکستان در گذشته مسوولیت حملات مشابهی را ادعا کرده است.

پس از تسلط دوبارهٔ طالبان بر افغانستان، حملات در پاکستان، به ویژه در مقابل نیروهای امنیتی، افزایش یافته است.

آتش‌بس شکننده‌ای که به میانجی‌گری طالبان افغان میان اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان عقد شده بود، در ماه نومبر سال گذشته پایان یافت و تحریک طالبان پاکستان به جنگجویان این گروه دستور داد تا در سراسر این کشور دست به راه اندازی حملات بزنند.

اسلام‌آباد ادعا دارد که اکثریت این حملات در داخل افغانستان طرحریزی می‌شوند، اما حکومت طالبان در افغانستان گفته است که اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه هیچ کشوری دیگری استفاده شود.

در ماه جنوری، حملهٔ انتحاری در داخل یک مسجدی در محوطهٔ یک پایگاه پولیس در شهر پشاور سبب کشته شدن بیش از ۸۰ نفر شد.

XS
SM
MD
LG