لینک های دسترسی

Breaking News

زرمینه: پدرم می خواست حملۀ انتحاری کنم


زرمینه می گوید که هرگز نمی خواست حملۀ انتحاری کند
زرمینه می گوید که هرگز نمی خواست حملۀ انتحاری کند

مقام های امنیتی هلمند می گویند که یک دخترنوجوان که قرار بود حملۀ انتحاری را در مربوطات ولسوالی نوزاد آن ولایت انجام دهد، خود را به پولیس تسلیم کرد.

استفاده از کودکان برای انجام حملات انتحاری در افغانستان خبر تازه یی نیست، اما اینبار بازهم یک دختر ۱۳ ساله از سوی پدرش به انجام حملۀ انتحاری ترغیب شده بود.

فضل هادی، قوماندان کندک دوم نظم عامه در ولسوالی نوزاد به صدای امریکا گفت که این دختر نوجوان که به خواست پدرش برای حملۀ انتحاری آماده شده بود پس از دستگیری به لشکرگاه فرستاده شده است.

این دختر نوجوان که خود را زرمینه می خواند، عصر روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در شهر لشکرگاه به خبرنگاران گفت که از بیم مرگ نمی خواهد دوباره با خانواده اش بپیوندد.

زرمینه می گوید که مدت سه هفته برایش آموزش های انتحاری داده شد، با آنهم وی نمی خواست که دست به چنین عملی بزند، از اینرو خود را به پولیس تسلیم کرد.

مشخص نیست که کی و در کجا به این کودک آموزش حمله انتحاری را داده بود. طالبان که مسوولیت انجام حملات انتحاری به آنها نسبت داده می شود، تا حال در این باره چیزی نگفته اند.

او افزود که یکجا با وی دو کودک دیگر نیز آموزش های انتحاری را فراگرفتند، اما اضافه کرد که در مورد آن دو هیچ گونه معلوماتی ندارد.

نرگس رخشانی، عضو شورای ولایتی هلمند گفت که ترغیب دختران و کودکان به انتحار خلاف فرهنگ افغانی است و جامعۀ افغانستان آن را تحمل کرده نمی تواند.

خانم رخشانی از دولت خواست که برای حفاظت و معیشت زرمینه هرگونه امکانات لازمی را مهیا کند.

حدود یکسال پیش سپوژمی – یک دختر نوجوان – در ولسوالی خانشین ولایت هلمند که از سوی برادرش به انجام حملۀ انتحاری ترغیب شده بود، پیش از انجام حمله توسط نیرو های امنیتی دستگیر شد.

مرتب: نجیب الله احمدیار

XS
SM
MD
LG