لینک های دسترسی

Breaking News

دانستنی‌های جالب در مورد بازی نهایی فوتبال امریکایی


رقابت نهایی فصل فوتبال امریکایی یا "سوپربول" یکشنبه دوم فبروری (۱۳ دلو) در ورزشگاه "هارد راک" ایالت فلوریدا میان تیم‌های سن فرانسیسکو فورتی ناینرز و کنزاس سیتی چیفس برگزار می‌شود.

سن فرانسیسکو فورتی ناینرز بهترین خط دفاعی را دارد و کنزاس سیتی چیفس از مهاجم‌ترین تیم‌های فصل محسوب می‌شود. در تاریخ ۱۰۰ سالۀ رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال امریکا (NFL) این نخستین بار است که این دو تیم در برابر هم قرار می‌گیرند.

در پنج دهۀ گذشته، این نخستین بار است که کنزاس سیتی چیفس در سوپربول رسیده است، این تیم آخرین بار در سال ۱۹۷۰ به بازی نهایی رسید و قهرمان شد.

برای سانفرانسیسکو فورتی ناینرز این هفتمین حضور در سوپربول است. این تیم بار آخر در سال ۲۰۱۲ به بازی نهایی رسید اما شکست خورد.

در رقابت روز یکشنبه، اگر سانفرانسیسکو فورتی ناینرز برنده شود، صاحب ششمین لقب قهرمانی سوپربول شده و در ریکارد بیشترین برد در کنار تیم‌های نیو انگلند پاتریوتس و پتسبورگ استیلرز قرار خواهد گرفت.

در صورت پیروزی کنزاس سیتی چیفس، این دومین لقب قهرمانی این تیم در سوپربول خواهد بود و نیز ریکارد طولانی‌ترین انتظار (۵۱ سال) را برای کسب مجدد لقب قهرمانی سوپربول نیز به نام خود رقم خواهد زد.

قرار است دیمی لواتو، آوازخوان پاپ امریکایی، سرود ملی امریکا را پیش از آغاز سوپربول اجرا کند. جنیفر لوپز و شکیرا، ستاره های مشهور موسیقی امریکا بین دو نیمۀ بازی، کنسرت جالبی خواهند داشت.

این ششمین باری است که سوپربول در ورزشگاه هارد راک فلوریدا برگزار می‌شود. همچنین این یازدهمین بار است که سوپوبول در فلوریدا برگزار می‌شود. شهر نیواورلیان با ۱۰ بار میزبانی سوپربول در ردۀ دوم قرار دارد.

به باور کارشناسان و نویسندگان ورزشی، کنزاس سیتی چیفس از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار است، اما بر اساس پیش‌بینی بنگاه‌های شرط بندی، این تیم اختلاف اندکی با سانفرانسیسکو فورتی ناینرز دارد.

این نخستین بار است که دو تیم با پیراهن اصلی سرخ به سوپربول راه می‌یابند، اما بر اساس توافق دو تیم، کنزاس سیتی چیفس با پیراهن سرخ و سانفرانسیسکو فورتی ناینرز با پیراهن سفید در مقابل هم قرار خواهند گرفت.

براساس پیش بینی سازمان ملی هواشناسی امریکا، احتمال بارندگی در جریان رقابت سوپربول وجود دارد، که به باور آگاهان این وضعیت به سود سانفرانسیسکو فورتی ناینرز است چون شیوه اصلی بازی این تیم، استفاده از پاس‌های کوتاه و پیش‌روی تدریجی در زمین است.

بر اساس نظرسنجی سایت‌های ورزشی، اکثریت طرفداران سانفرانسیسکو فورتی ناینز را افراد میانسال یا کهنسال تشکیل می‌دهند که دوستدار بازی محافظه کارانه و سنتی اند، اما بیشتر طرفداران کنزاس سیتی چیفس جوانانی اند که طرفدار بازی هجومی اند.

قیمت‌های تکت سوپربول امسال، به دلیل تقاضای زیاد به گونۀ بی پیشینه بالا رفته است. اوسط نرخ هر تکت در سایت‌های مختلف حدود ۱۳ هزار دالر است. اما برای گرفتن فقط یک تکت در موقعیت خوب ورزشگاه باید تا ۴۶ هزار دالر نیز پرداخت.

امسال که ۵۴ مین رقابت سوپوبول است، ساعت ۶:۳۰ شام یکشنبه دوم فبروری (۱۳ دلو) به وقت سواحل شرقی امریکا به گونۀ زنده از شبکۀ تلویزیونی فاکس نشر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG