لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر پولیس کانگرس امریکا؛ یک پولیس کشته شد


حمله مهاجمی که با موترش بر پولیس کانگرس ایالات متحده تاخته بود منجر به کشته شدن یک پولیس و زخمی شدن یک منسوب دیگر پولیس شد.

به گفته مقامات پولیس کانگرس امریکا یک مهاجم روز جمعه دوم اپریل (۱۳ حمل) با موتر خود به دو افسر پولیس که در یکی از دروازه های ورودی محوطه کانگرس مشغول وظیفه بودند حمله کرد و پس از برخورد با موانع در حالی که چاقویی در دست داشت از موتر خود پیاده شد و هدف گلوله باری پولیس قرار گرفت.

یوگانندا پتمن، سرپرست اداره پولیس مقر کانگرس امریکا به خبرنگاران گفت که یکی از منسوبین که در اثر تصادم با موتر زخمی شده بود، لحظاتی پس از این رویداد در اثر شدت جروحات جان باخت. جروحات پولیس دومی نیز جدی گزارش شده است.

مهاجم که در اثر گلوله باری پولیس زخمی شده بود پس از منتقل شدن به شفاخانه جان سپرد.

انگیزه این رویداد تا هنوز مشخص نشده است و تحقیقات پولیس در مورد آن ادامه دارد.

نگرانی های امنیتی پس از آن در واشنگتن افزایش یافت که به تاریخ شش جنوری هزاران تن از حامیان دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده در اعتراض به نتایج انتخابات بر مقر کانگرس یورش بردند و شماری از آنان داخل عمارت کانگرس شده و جلسۀ تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری را مختل کردند. در آن رویداد پنج نفر جان باختند.

در حالی که برخی از اقدامات امنیتی و موانع که برای مراسم تحلیف رییس جمهور در ماه جنوری برپا شده بود، دور شده است، اما حدود ۲۲۰۰ منسوب کارد ملی هنوز هم برای تامین امنیت واشنگتن دی سی در این شهر مستقر اند.

حمله روز جمعه در محوطه کانگرس در حالی بوقوع می‌پیوندد که قانونگذاران امریکایی در تعطیلات بهاری به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG