لینک های دسترسی

Breaking News

درخواست کشور های جهان برای انفاذ آتش بس در سوریه


نمای از یک ساحۀ ویران شده در شرق غوطه در حومۀ دمشق پایتخت سوریه
نمای از یک ساحۀ ویران شده در شرق غوطه در حومۀ دمشق پایتخت سوریه

سویدن و کویت، خواهان رای گیری روی قطعنامۀ ملل متحد شده اند تا ۳۰ روز آتش بس را در سوریه نافذ سازد.

مقامات آن دور کشور ابراز امیدواری می کنند که با انفاذ آتش بس، زمینۀ انتقال کمک های بشری به میلیون ها سوری شدیداً نیازمند و خروج بیماران وخیم و مجروحین از مناطق تحت محاصره مساعد گردد.

فیصله نامۀ پیشنهادی به خاطر "سطح بلند و غیرقابل پذیرش خشونت ها" و حملات بر غیرنظامیان به ویژه در ادلیب و ساحات تحت کنترول شورشیان در شرق غوطه، ابراز "انزجار و خشم" کرده است.

فرانسه نیز پیش از سویدن و کویت خواهان انفاذ ۳۰ روز آتش بس در شرق غوطه شده اذعان داشته است که "یک میکانیزم نظارت جدی" باید برای بررسی آتش بس ایجاد گردد.

لی دریان، وزیرخارجۀ فرانسه طی اعلامیه یی تقاضای ایمانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را برای "توقف فوری خصومت ها" تاکید کرده است. انتظار می رود آقای دریان به تاریخ ۲۷ فبروری به مسکو برود تا در مورد سوریه به سرگی لاوروف، همتای روسی اش بحث کند.

تلاش برای نجات یک کودک از یک ساختمان که هدف حملۀ هوایی طیاره های طرفدار حکومت اسد قرار گرفت است.
تلاش برای نجات یک کودک از یک ساختمان که هدف حملۀ هوایی طیاره های طرفدار حکومت اسد قرار گرفت است.

​این درحالیست که روسیه، متحد کلیدی سوریه خواهان برگزاری نشست شورای امنیت در مورد وضعیت شرق غوطه به روز پنجشنبه شده است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در ملل متحد روز چهارشنبه گفت که شورای امنیت باید واقع بین باشد و نمی توان با استفاده از کلمات در قطعنامه "جنگ را توقف داد."

آقای نبنزیا، به شورای امنیت گفت که بسیار اهمیت دارد تا تمام جوانب درگیر، نظر خود را در مورد منطقه شرق غوصه بیان کرده و راه حلی را برای بیرون رفت از این بحران جستجو کنند.

سفیر روسیه در ملل متحد این را هم گفت که روسیه درک می کند که دهشت افگنان مستقر در شرق غوطه، با اردوی سوریه درگیر اند و شدیداً دمشق را تحت گلوله باری قرار میدهند و این موضوعی است که به گفتۀ نبنزیا، دیگران آن را نادیده گرفته اند.

اردوی روسیه می گوید مذاکرات برای حل و فصل مسالمت آمیز وضعیت در شرق غوطه در حومه دمشق پایتخت سوریه، بی نتیجه بود و شورشیان مستقر در آن ساحه تقاضا ها برای ختم مقاومت و به زمین گذاشتن سلاح خود را نادیده گرفتند.

مرکز ناظر بر آتش بس در سوریه که توسط اردوی روسیه رهبری می شود همچنان می گوید که شورشیان مانع خروج غیرنظامیان از ساحات جنگ زده می شوند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل میگوید از چهارم فبروری که حملات هوایی و توپخانه اردوی سوریه بر غوطه شرقی شدت گرفته است، حداقل ۳۴۶ نفر کشته و بیش از ۸۷۸ نفر دیگر در آن ساحه، مجروح شده است.

XS
SM
MD
LG