لینک های دسترسی

Breaking News

'باب عمرو' تحت کنترول اردوی سوریه قرار گرفت


یک مقام امنیتی سوری به آژانس خبری فرانسه گفته است که منطقۀ 'باب عَمرو' اکنون تحت ادارۀ اردو قرار دارد.

آژانس خبری فرانسه گزارش می دهد که نیرو های نظامی بشارالاسد بعد از چند ماه جنگ، شورشیان را از منطقۀ تحت ادارۀ آنان بیرون راندند.

فعالین می گویند نیروهای نظامی سوریه به منطقه یی در همسایگی باب عمرو نقل مکان کرده و تعداد محدودی از فراریان اردو در منطقه باقی مانده اند.

آژانس خبری فرانسه، به نقل از دگروال ریاض الاسد از اردوی آزاد سوریه می گوید، عقب نشینی شورشیان از منطقه یک عمل تکتیکی بوده و به منظور حفاظت غیر نظامیان ساکن در آن ساحه انجام شده است. باب عمرو به گفتۀ این دگروال نظامی از 27 روز به این سو تحت بمباردمان قرار داشت.

برهان غلیون، رئیس شورای ملی سوریه به خبرنگاران گفت این گروه یک شورای نظامی را تشکیل داده اند تا مقاومت ها علیه نیرو های آقای اسد را سازمان دهی کنند. وی که در پاریس صحبت می کرد افزود که این حرکت در تفاهم و همآهنگی با نیرو های مخالف در سوریه به شمول اردوی آزاد سوریه صورت گرفته است.

در عین حال شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد آنچه را که "تخطی سیستماتیک و گسترده یی حقوق بشر" توسط حکومت سوریه عنوان می کند، محکوم کرده تصریح کرد که نیاز مبرم به رسیدگی به وضیعت انسانی در آن کشور وجود دارد.

XS
SM
MD
LG