لینک های دسترسی

Breaking News

شورش در زندانی در تاجیکستان '۲۶ کشته' داد


منابع امنیتی می‌گویند به‌دنبال شورشی در یک زندان به‌شدت تحت مراقبت امنیتی در شمال تاجیکستان، ۲۴ زندانی و دو محافظ کشته شده اند.

منابع به خبرگزاری فرانسه گفته اند که برای مهار شورش که روز چهارشنبه در زندانی در شهر خجند آن کشور آغاز شد، از نیروهای ویژه کمک گرفته شده است.

این زندان، محل نگه‌داری زندانیانی است که به دلیل جرایم سنگین مانند قتل و یا افراط‌گرایی و عضویت در گروه داعش، به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده اند.

به گفته منابع امنیتی، یک محافظ زندان و یک سرباز در میان کشته شدگان این حادثه هستند؛ ولی یک منبع دیگر تعداد تلفات محافظان را شش نفر خواند.

یک مقام امنیتی که به شرط افشای نشدن هویت‌اش با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کرد، گفت: "شورش چهارشنبه شب آغاز شد و تا روز پنجشنبه ادامه یافت".

دولت تاجیکستان هنوز وقوع این شورش و یا تلفات ناشی از آن را تایید نکرده است.

در همین حال، مقامات در کشور همسایه قرغیزستان گفته اند که به دلیل وقوع این شورش، تدابیر امنیتی را در مناطق مرزی خود با تاجیکستان تشدید کرده اند.

خجند در حدود ۳۰۰ کیلومتری شمال دوشنبه، پایتخت تاجیکستان قرار دارد و در گذشته نیز شاهد خشونت و فرار زندانیان بوده است.

در سال ۲۰۱۶، در پی تلاش سه زندانی برای فرار از این زندان، یک محافظ و یک زندانی کشته شدند. وزارت داخله تاجیکستان در همان وقت گفت که زندانیان می خواستند فرار کرده و به صفوف "داعش بپیوندند".

XS
SM
MD
LG