لینک های دسترسی

Breaking News

گسترش دامنه محاکم صحرایی طالبان در ولایات شمال


مسئولین محلی در سرپل میگویند که طالبان امروز یک زن و یک مرد متاهل را به اتهام روابط جنسی سنگسار کردند.
مسئولین محلی در سرپل میگویند که طالبان امروز یک زن و یک مرد متاهل را به اتهام روابط جنسی سنگسار کردند.

بدنبال تیرباران کردن و راه اندازی محاکم صحرایی برای تطبیق احکام شرعی، ازسوی طالبان در ولایات شمالشرق افغانستان، حالا دامنه این محاکم طالبان گسترش یافته و ولایات شمال افغانستان نیز در بر گرفته است.

مسئولین محلی در ولایت شمالی سرپل میگویند که طالبان پیش از چاشت روز شنبه یک زن و یک مرد متاهل را به اتهام روابط جنسی نامشروع در روستای کته قلعه مرکز ولسوالی سوزمه قلعه این ولایت در مقابل چشم باشندگان این روستا سنگسار کردند.

براساس اطلاعات مسئولین محلی سرپل، این مرد و زن دو روز پیش ازسوی افراد استخباراتی طالبان بازداشت گردیده بودند.

عبدالجبارحقبین سرپرست ولایت سرپل میگوید که قرار بود طالبان این دو تن را پس از نماز جمعه سنگسار کنند، اما طالبان از هراس حملات هوایی توسط نیرو های امنیتی افغان این برنامه شان را امروز عملی نمودند.

یک منبع امنیتی در سرپل که نخواست نامش گرفته شود گفت که طالبان این دو تن را به اساس اطلاعات مردم بازداشت کرده اند.

باشندگان مخل می گویند که این زن و مرد متاهل و هردو شان صاحب فرزندان نیز بودند.

با این حال مردم از نبود امنیت در مسیر های شاهراه بلخ-جوزجان، جوزجان – فاریاب، جوزجان-سرپل ابراز نگرانی نموده میگویند که دراین مسیر ها رفت وامد دل و گرده میخواهد تا با خاطر آرام رفت وآمد کرد.

به تازگی چهار کارمند ریاست های برق، احیا و انکشاف روستا ها و مستوفیت ولایت جوزجان از مسیر شاهراه جوزجان-سرپل ازسوی طالبان ربوده شدند.

فقیر محمد جوزجان فرمانده پولیس جوزجان میگویند که این افراد به قصد انجام ماموریت هایشان دراین مسیر حرکت نموده بودند.

آقای جوزجانی میگوید که به دلیل حملات وآدم ربایی طالبان در مسیر شاهراه جوزجان- سرپل و جوزجان- فاریاب، افراد دولتی مجبور اند تا با هماهنگی نیرو های امنیتی در کمربند ها، دراین مسیر ها حرکت کنند.

پیش ازاین طالبان مسلح در این مسیر پنج کارمند ریاست محکمه استیناف ولایت سرپل را ربوده بودند.

اما شماری از مردم در ولایات جوزجان سرپل میگویند که با آنکه عملیات های نظامی به رهبری جنرال دوستم دراین مناطق راه اندازی گردیده بود اما دوباره روز های نا آرام به سراغ آنها امده است.

این دومین بار است که طالبان محکمه صحرایی را دایر میکنند.

پیش ازین طالبان دو زن از باشندگان ولسوالی های صیاد و کوهستانات ولایت سرپل را به اتهام روابط جنسی محکمه صحرایی نموده بودند.

XS
SM
MD
LG