لینک های دسترسی

Breaking News

جبهه مقاومت: طالبان حاضر به تقسیم عادلانۀ قدرت نیستند


جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود می‌گوید که طالبان به هیچ صورت حاضر به تقسیم عادلانۀ قدرت میان همۀ اقوام و تشکیل حکومت فراگیر در این کشور نیستند.

جبهه مقاومت افغانستان روز سه‌شنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) با نشر اعلامیه‌ای دیدار هیات این جبهه به رهبری محمد اسماعیل خان با هیات طالبان را در تهران تایید کرده و گفته است که این دیدار به تقاضای مکرر طالبان و مقام‌های ایرانی صورت گرفته است.

هرچند روز گذشته امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ طالبان در برگشت از ایران به خبرنگاران در میدان هوایی کابل گفت که با احمد مسعود نیز دیدار و گفتگو کرده، اما جبهه مقاومت از دیدار آقای مسعود با هیات طالبان چیزی نگفته است.

در اعلامیه آمده است: "نمایندگان طالبان مثل همیشه بر خلاف آنچه واقعیت جامعه و خواست‌های مردم افغانستان است، برادامه وضع موجود تاکید نمودند و بار دیگر ثابت کردند که به هیچ صورت حاضر به پذیرش اصول و ارزش‌های شهروندی، تقسیم عادلانۀ قدرت میان همۀ اقوام و اقشار جامعه، و تشکیل حکومت فراگیر برآمده از آرا و اراده مردم افغانستان نیستند."

جبهه مقاومت افغانستان افزوده است که این نشست و سفر هیات طالبان به ایران بدون هیچ دستاوردی پایان یافت.

در اعلامیه آمده است که در این نشست، جانب جبهه مقاومت افغانستان بر "تشکیل حکومت واقعی اسلامی و همه‌شمول" که در نتیجه اراده مردم افغانستان به میان تاکید کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که آنان تلاش می‌کنند تا آیندۀ افغانستان برای همه قابل قبول باشد و برای کسی دلیل مخالفت باقی نماند.

گفته می‌شود که در این دیدار، حفیظ منصور، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان و مولوی حبیب‌الله حسام مهاجر به نمایندگی از جبهه مقاومت نیز حضور داشتند.

احمد مسعود، پس از تسلط طالبان بر افغانستان و سقوط حکومت مرکزی این کشور در ولایت پنجشیر جبههٔ مقاومت را زیر پرچم حکومت زمان برهان‌الدین ربانی، رییس جمهور فقید افغانستان، اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG