لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نیروهای خیزش مردمی در حمله طالبان در ولایت بادغیس


مقام‌های ولایت بادغیس می‌گویند که ۱۷ تن شامل ۱۵ نیروی خیزش مردمی و دو فرد ملکی در درگیری با طالبان در ولسوالی آبکمری این ولایت کشته شدند.

ناصر نظری، عضو شورای ولایتی بادغیس گفت که شب گذشته جنگجویان گروه طالبان بر پوسته‌ای نیروهای پولیس موسوم به "خالق تلو" در ولسوالی آبکمری حمله کردند که با مقاومت نیروهای خیزش مردمی با حمایت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

آقای نظری افزود که این درگیری چند ساعت دوام کرد و در نتیجه آن، پانزده تن از نیروهای خیزش مردمی کشته شدند.

به گفته این عضو شورای ولایتی، صبح روز جمعه زمانی که مردم محل برای انتقال اجساد به منطقه رفته بودند در اثر انفجار ماین که توسط طالبان در اجساد جابجا شده بود، دو فرد ملکی کشته شدند.

در همین حال، عبدالغفور ملکزی، والی بادغیس گفت که تا اکنون آمار تلفات سربازان افغان و نیروهای خیزش مردمی به آنان نرسیده است.

آقای ملکزی افزود که به دنبال حمله گروه طالبان به پوستۀ نیروهای پولیس، مواضع آنان هدف حملات هوایی نیروهای افغان قرار گرفت و جنگجویان این گروه، عقب نشینی کرده اند.

به گفته آقای ملکزی، به گروه طالبا نیز تلفاتی وارد شده است.

هنوز طالبان در این مورد چیزی نگفته اند.

پوسته امنیتی "خالق تلو" در ده کیلومتری غرب ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس موقعیت دارد.

دو روز پیش نیز گروه طالبان با حمله گروهی بر این مناطق در ولسوالی آبکمری قصد سقوط این پوسته های امنیتی را داشتند که با مقابله نیروهای افغان و نیروهای خیزش مردمی مواجه شدند و ۱۵ طالب کشته و ۲۱ تن آنان مجروح شدند.

XS
SM
MD
LG