لینک های دسترسی

Breaking News

حمله تهاجمی طالبان بر پوسته‌‌های امنیتی جلریز میدان‌وردک


مقامات محلی در ولایت میدان‌وردک می‌گویند که صدها مخالف مسلح دولت بر پوسته‌های پولیس محلی ولسوالی جلریز، حمله تهاجمی انجام داده اند.

به گفتۀ این مقامات، حملات تهاجمی مخالفین مسلح از حوالی ساعت ۳:۰۰ پس از نیمه‌شب گذشته تا کنون بر پوسته‌های امنیتی پولیس محلی در ساحات ماما نورخیل ولسوالی جلریز ادامه دارد.

از اثر این درگیری‌ها شاهراه نمبر دوی کابل – بامیان نیز به روی ترافیک مسدود شده است.

حاجی نقیب‌الله ‌حیدری، ولسوال جلریز ولایت میدان وردک به رادیو آشنا صدای امریکا گفت "جنگ شدید در ساحات بیز خواجه و محمد نورخیل به صورت شدید جریان دارد و از تلفات نیروهای امنیتی تا کنون خبری در دست نیست؛ اما دو نفر از مخالفین مسلح در این درگیری کشته شده اند".

ولسوال جلریز گفت که با تماس به معین ارشد امنیتی وزارت داخله و مرکز ولایت میدان‌وردک خواهان اعزام نیروهای کمکی به ساحه شده اند.

از سویی هم، اعضای شورای ولایتی میدان‌وردک با نگرانی گفته اند که اگر به زودی نیروی کمکی به این ولسوالی اعزام نشود، ممکن حادثه دو سال قبل که سبب کشته شدن ۳۰ پولیس محلی در جلریز شد، تکرار شود.

حاجی احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان‌وردک به صدای امریکا گفت "از ساعت سه شب گذشته ما از مقامات درخواست کمک نظامی کردیم؛ اما تا کنون هیچ نوع کمک نرسیده و ما سخت نگران سقوط پوسته‌های امنیتی هستیم".

آقای جعفری گفت که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مخالف مسلح به صورت گروهی، حملات شان را از شب گذشته آغاز کرده که تا کنون دو پولیس محلی کشته و سه نفردیگر زخمی شده اند.

ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک یکی از ولسوالی‌های ناامن میدان‌وردک است که مخالفین مسلح در ساحات مختلف آن حضور گسترده دارند.

تا کنون طالبان مسلح در این مورد به رسانه‌ها اظهار نظر نکرده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG