لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان و تلفات قوای افغان در زابل و سمنگان


یک مقام محلی ولایت زابل افغانستان گفته است که شب گذشته (۷ حمل) طالبان مسلح بر ساختمان‌های مربوط به نیروهای افغان در منطقه سیوری مربوط به ولسوالی شینکی این ولایت حمله کردند که منجر به کشته شدن هفت پولیس شده است.

یک مقام امنیتی ولایت زابل به شرط افشا نشدن نامش به صدای امریکا گفت که در مرکز امنیتی پولیس در منطقه سیوری، بیش از ۳۰ سرباز پولیس مؤظف اند که در حمله شب گذشته طالبان، هفت تن آنان کشته و ۱۰ تن شان مجروح شده اند.

منبع افزود که طالبان اسلحه و وسایط پولیس را نیز با خود برده اند.

حاجی عطاجان حقبیان، رئیس شورای ولایتی زابل به صدای امریکا گفت که طالبان مسلح پس از حمله، دو سرباز پولیس را اسیر گرفته اند و تأسیسات مربوط به این منطقه را نیز تخریب کرده اند.

آقای حقبیان افزود که این حمله حوالی ساعت یک شب آغاز شد و چهار صبح خاتمه یافت.

یک مقام امنیتی زابل گفت که قرار است، عملیات نیروهای مشترک پولیس و اردو برای سرکوب مخالفان مسلح، در این منطقه، به زودی آغاز گردد.

دفتر مطبوعاتی ولایت زابل، این درگیری را تائید کرد؛ اما جزئیات نداد.

طالبان مسلح با نشر پیامی، مسؤولیت این حمله را به دوش گرفته و ادعا کرده اند که مرکز منطقه سیوری را تصرف کرده اند.

حمله طالبان بر پوسته‌های شاهراه سمنگان – پلخمری:

مقام‌های محلی در ولایت سمنگان تائید می‌کنند که شب گذشته (۷ حمل) طالبان مسلح بر پوسته‌های امنیتی شاهراه سمنگان – پلخمری حمله کرده اند.

هاشم بیان، سخنگوی پولیس سمنگان به صدای امریکا گفت که به نیروهای امنیتی تلفات وارد گردیده؛ اما آمار کشته‌ها و زخمیان را ارائه نکرد.

آقای بیان افزود که این رویداد در مربوطات منطقه‌ی رباطک رخ داده و به طالبان مسلح نیز تلفات وارد گردیده است.

در همین حال، هاشم سروری، معاون شورای ولایتی سمنگان به صدای امریکا گفت که در این حمله طالبان، پنج نیروی خیزش مردمی کشته و ۱۲ تن شامل ۱۰ نیروی خیزش مردمی و دو پولیس مجروح شده اند.

طالبان مسلح با نشر پیامی، ادعا کرده اند که در این حمله، هشت نیروی خیزش مردمی را کشته و ده تن را مجروح شاخته اند.

XS
SM
MD
LG