لینک های دسترسی

Breaking News

حملات تهاجمی طالبان بر پوسته‌های ولسوالی شیبر بامیان عقب زده شد


مقام‌های محلی در ولایت بامیان در مرکز افغانستان می‌گویند که حدود ۲۰۰ جنگجوی گروه طالبان مسلح، ازحوالی ۸ صبح روز جمعه با سلاح‌های سبک و سنگین، برچندین پوسته دره شکاری بامیان حملات تهاجمی راه اندازی کردند؛ اما این حملات شان عقب زده شد.

حملات تهاجمی طالبان از حوالی ساعت ۸ صبح روز جمعه برچندین پوسته دهن باغک و دره شکاری ولسوالی شیبر، آغاز شده بود و تا ناوقت شب گذشته ادامه یافت.

جنرال عبدالمبین ایزیدیار، قوماندان امنیه ولایت بامیان به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید که با رسیدن نیروهای کمکی در ساحه دره شکاری ولسوالی شیبر این ولایت، شب گذشته حملات طالبان عقب زده شد.

قوماندان امنیه بامیان می‌گوید "۴ سرباز پولیس که دیشب در جریان درگیری مفقود شده بودند، دو نفرشان کشته و دو تن دیگرشان زخمی شده اند؛ اما پوستۀ سرکوه دهن باغک که به دست طالبان سقوط کرده بود، دوباره به دست نیروهای امنیتی درآمده است".

به گفتۀ مقامات امنیتی بامیان دراین درگیری پنج تن از افراد گروه طالبان کشته شده و چندین جنگجوی دیگر آن گروه زخمی اند.

سمونیار نیک‌محمد قوماندان امنیه ولسوالی شیبر بامیان با تأیید این خبر به رادیو - آشنا صدای امریکا می‌گوید که درگیری شدیدی در این ولسوالی رخ داد؛ اما طالبان مؤفق نشدند که پیشروی کنند.

بامیان از ولایات امن افغانستان است که طی یک ونیم دهۀ اخیر شاهد کمترین رویدادهای امنیتی بوده است. مقامات می‌گویند که به دلیل هم مرز بودن ولسوالی شیبر بامیان با ولسوالی تاله و برفک بغلان، طالبان مسلح هراز گاهی برپوسته‌های امنیتی پولیس دره شکاری بامیان، حمله می‌کنند. اما درسال‌جاری این اولین حملۀ گسترده طالبان بر پوسته‌های امنیتی بامیان است.

پس از آغاز حملات تهاجمی طالبان بر پوسته‌های امنیتی دره شکاری، مسیر مواصلاتی بامیان از طریق دره شکاری به ولایت بغلان وشمال افغانستان از صبح روز جمعه، نیز مسدود شده بود.

از سویی هم مقامات لوای سوم اردوی ملی افغانستان، مستقر درغزنی می‌گویند که در جریان عملیاتِ روز جمعۀ نیروهای امنیتی افغان، در ولسوالی قره باغ این ولایت، به شمول ملا سلام ‌حنفی، یکی ازقوماندانان طالبان، ۱۵ تن ازافراد این گروه درعملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی کشته و۱۳ هراس‌افگن دیگر زخمی شدند.

مقامات گفته اند که دراین عملیات به افراد ملکی و نیروهای امنیتی افغان آسیب نرسیده است.

طالبان تا کنون دراین باره به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG