لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس غزنی حملهٔ طالبان بر مأموریت سمت ششم را ناکام ساخت


در چهار ماه نخست سال جاری خورشیدی، این نخستین بار است که مهاجمان طالب بر مرکز پولیس در مرکز شهر غزنی حمله کرده اند.
در چهار ماه نخست سال جاری خورشیدی، این نخستین بار است که مهاجمان طالب بر مرکز پولیس در مرکز شهر غزنی حمله کرده اند.

مقام‌های امنیتی درولایت غزنی، می‌گویند که حملۀ تهاجمی صبح امروز گروه طالبان، بر مأموریت سمت ششم پولیس مرکز شهر غزنی، از سوی پولیس به ناکامی انجامید.

قوماندانی امنیه غزنی می‌گوید دراین درگیری، دو مهاجم کشته وسه مهاجم دیگر زخمی شده اند.

فهیم امرخیل، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت غزنی به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" حوالی ساعت ۵ صبح امروز گروهی از هراس‌افگنان بر مأموریت سمت ششم شهر غزنی درساحه قلعه‌ی میری، حمله کردند که پس از چند ساعت درگیری این حمله دفع شد".

مأموریت سمت ششم پولیس، در حدود پنج کیلومتری مرکز قوماندانی امنیه غزنی موقعیت دارد.

آقای امرخیل می‌افزاید که دراین درگیری ۲ مهاجم کشته و۳ تن دیگر شان زخمی شده اند.

به گفته سخنگوی قوماندانی امنیه غزنی، دراین درگیری به افراد ملکی آسیب نرسیده وتنها دو پولیس جراحت سطحی برداشته اند.

مقام‌های امنیتی غزنی می‌گویند دو شب قبل نیز، حملات تهاجمی هراس‌افگنان بر چندین پوسته امنیتی ولسوالی اندر، عقب زده شده ودرنتیجه ۶ هراس‌افگن کشته و۴ تن دیگر زخمی شدند.

تا کنون گروه طالبان دراین مورد به رسانه چیزی نگفته است. غزنی از ولایات ناامن افغانستان است که گروه‌های مخالف مسلح در آن حضور گسترده دارند؛ اما در چهار ماه نخست سال جاری خورشیدی، این نخستین بار است که مهاجمان طالب بر مراکز پولیس در مرکز شهر غزنی حمله کرده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG