لینک های دسترسی

Breaking News

مالک سالون: طالبان می‌گویند داماد اجازه رفتن به سالون زنانه را ندارد


طالبان در غزنی با وضع محدودیت‌ بر مراسم‌ عروسی، به مالکین سالون‌ها و هوتل‌های که در آن محافل برگزار می‌شود، هشدار داده که اگر دستورات این گروه را عملی نکنند، با عواقب آن مواجه خواهند شد.

مدت‌ها است محافل عروسی که در سالون‌ها و هوتل‌های غزنی برگزار می‌شود، با رقص و موسیقی همراه نیست و در برخی مناطق عالمان دینی در محافل حضور می‌یابند و در مورد موضوعات اسلامی صحبت می کنند.

اما به تازگی طالبان محدودیت‌های تازه را بر محافل عروسی وضع کرده اند.

یکی از مسوولان سالون‌های عروسی بدون ذکر نامش، به صدای امریکا گفت که طالبان از آنان خواسته تا مانع حضور زنانی شوند که حجاب را درست مراعات نمی کنند، از پخش موسیقی جلوگیری کنند و حتی به داماد هم اجازه رفتن به بخش زنانه را ندهند.

او گفت: "موسیقی در سالون‌های زنانه و مردانه بند است، داماد در سالون زنانه رفته نمی‌تواند، لباس بی‌حجاب پوشیده نمی‌توانند، مسوولیت‌اش به عهده سالون‌داران است، هر دقیقه زنگ می‌زنند و می‌گویند که این طور یک کار شده است."

ستایش دانش، مسوول یک استدیوی فلم‌برداری که شاهد بیشتر محافل عروسی‌ در غزنی است، گفت که محافل عروسی و شیرینی‌خوری در این ولایت ساده و بدون شور و شادی برگزار می‌شود.

به گفته خانم دانش، بیشتر مردم به همین دلیل تلاش می‌کنند محافل را مطابق میل شان در خانه برگزار کنند.

او افزود: "از وقتی که سالون‌ها تهدید شده است، مردم بسیار با ترس و هراس مراسم می‌گیرند، موسیقی کلاً نیست، مراسم کیک خوری هم در خانه‌ها گرفته می‌شود."

جوانان این ولایت به وضع محدودیت‌ بر مراسم‌ شادی معترض استند. به گفتۀ آنان موسیقی و رقص‌های محلی، سابقه کهن در فرهنگ مردم دارد و طالبان نباید مانع شور و شادی مردم جنگ زده کشور شوند.

گروه طالبان به صورت رسمی در این زمینه تا حالا توضیح نداده است، اما سخنگویان نیروهای امنیتی از تدابیر شدید برای تامین امنیت مردم اطمینان می‌دهند.

در سال‌های گذشته ده‌ها سالون عروسی در غزنی فعال شده و مردم هم به دلیل سهولت‌های موجود در این سالون‌ها مراسم عروسی را در آن برگزار می‌کنند

XS
SM
MD
LG