لینک های دسترسی

Breaking News

ابهام در رهایی ملا برادر از توقیف در پاکستان


اگرچه مقام های افغان و پاکستانی از رهایی ملا برادر خبر داده اند ولی طالبان آزادی وی را رد کرده می گویند که وی هنوز حتی خانواده اش را ندیده است.

شورای عالی صلح افغانستان می گوید که تسلیم دهی ملا عبدالغنی برادر از زندان پاکستان باید از طریق شورای عالی صلح و یا از طریق دولت اافغانستان صورت می گرفت.

مولوی شفیع الله شفیع، یک تن از سخنگویان شورای عالی صلح به رادیو آشنای صدای امریکا گفت که ملا برادر، نه به شورای عالی صلح افغانستان و نه به دولت این کشور تسلیم داده شده است و نه هم داخل خاک افغانستان شده است.

آقای شفیع گفت: "ملا برادر باید به شورای صلح و یا به دولت افغانستان تسلسم داده می شد."

پس از آن که مقام های پاکستانی، در ماه سنبله، از رهایی ملاعبدالغنی برادر، فرد شماره دوم شبکه طالبان خبر داده بودند، در مورد رهایی وی خبرهای ضد و نقیض نشر شده است.

در حالیکه مقام های پاکستان از رهایی ملا برادر از زندان پاکستان مبنی به تلاش های دولت و شورای صلح افغانستان سخن گفته است، اما طالبان طی خبر نامه یی از برگشت وی و حتی یکجاشدن وی با خانواده اش را رد کرده است.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در کنفرانس روز دوشنبه گفته بود که ملا برادر رها شده، با خانواده اش دید و بازدید دارد ولی در گشت و گذار آزاد نیست.

طالبان می گوید در صورتی که ملا برادر تا هنوز هم زندانی است، پاکستان چرا از رهایی وی صحبت می کنند.

آژانس خبری رویترز گزارش می دهد که ملا عبدالغنی برادر که در سال ۲۰۱۰ از شهر کراچی پاکستان بازداشت شد، از دیدگاه افغانستان، پاکستان و ایالات متحده به حیث کسی شناخته شده که می تواند همقطاران پیشین خود را تشویق کند تا سلاح خود را به زمین گذاشته و بعد از خروج نیرو های خارجی از افغانستان در سال آینده، به مذاکرات صلح بپردازند.#
  • 16x9 Image

    صفیه حساس

    صفیه حساس در سال ۲۰۰۲ میلادی از فاکولته ژورنالیزم دانشگاه کابل گواهینامۀ لیسانس را به دست آورد و از آن زمان تا کنون در رسانه های داخلی و خارجی به صفت خبرنگار و گوینده ایفای وظیفه کرده است. او از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو در بخش دری صدای امریکا کار می کند.

XS
SM
MD
LG