لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوالی چورۀ ارزگان در آستانۀ سقوط به دست طالبان


یک منبع امنیتی در ولایت ارزگان می‌گوید، شب گذشته پس از "یک محاصرۀ طولانی‌مدت" ۴۱ سرباز اردوی ملی به طالبان پیوسته اند.

به گفتۀ یک مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود، دیشب ۴۱ سرباز اردوی ملی مستقر در کمپی موسوم به "مشعل" در ولسوالی چورۀ ولایت ارزگان، با اسلحۀ دست‌داشته و وسایط شان به طالبان تسلیم شده اند.

وزارت دفاع افغانستان بدون تایید یا رد این خبر گفته است که برای بررسی و ارزیابی وضعیت امنیتی ولسوالی چورۀ ارزگان، هیأتی موظف شده است.

جنرال دولت وزیری سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که این هیأت پس از بررسی و ارزیابی وضعیت چوره، به یک کندک اردوی ملی مستقر در آن ولسوالی معلومات خواهد داد.

در صورت تایید سقوط این پوسته، این سومین قرارگاه نیروهای امنیتی است که در دو هفتۀ گذشته به دلیل نبود امکانات و پس از محاصرۀ درازمدت با مخالفین مسلح یکجا می‌شوند.

طالبان در پیام ویدیویی تصرف این قرارگاه را تأیید کرده و گفته اند، با به دست گرفتن کنترول این قرارگاه، حالا جنگجویان طالب به آسانی به ولسوالی چوره رفت‌وآمد می‌کنند.

این قرارگاه امنیتی در شاهراه ولسوالی چوره به خاطر تأمین امنیت راه‌های منتهی به این ولسوالی ایجاد گردیده بود.

جلوگیری از یک حملۀ انتحاری در کندهار

پولیس کندهار یک مهاجم انتحاری را پیش از رسیدن به هدف گرفتار کرد. ضیا درانی سخنگوی پولیس کندهار به صدای امریکا گفت، مهاجم انتحاری 25 سال عمر دارد که در یک مکتب دولتی در شهر کویتۀ ایالت بلوچستان پاکستان آموزش دیده است.

آقای درانی گفت "پولیس بر اساس اطلاعات استخباراتی، در حوزۀ چهاردهم یک مهاجم را زمانی بازداشت کرد که برای حمله در یک منزل آمادگی گرفته بود".

روز گذشته یک مهاجم انتحاری دیگر بر یک افسر پولیس حمله کرد که در نتیجه یک پولیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. در بین زخمیان دو غیرنظامی نیز شامل بود.

XS
SM
MD
LG