لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوالی‌ خم‌آب جوزجان به دست طالبان سقوط کرد


مقام‌های افغان در جوزجان و میدان‌وردک، سقوط ولسوالی خم‌آب و درگیری شدید در مرکز ولسوالی دایمیرداد را تأیید کرده اند.

مل پاسوال فقیرمحمد جوزجانی، فرمانده پولیس جوزجان گفت که درگیری در ولسوالی خم‌آب این ولایت از ساعت چهار صبح دیروز آغاز گردید که منجر به سقوط این ولسوالی شد.

او افزود: "سقوط ولسوالی را من تأیید می‌کنم، تا هنوز جزئیات تلفات آن مشخص نیست".

حکمت‌الله امین‌زاده، سخنگوی پولیس جوزجان گفت که در حمله طالبان بر ولسوالی خم‌آب این ولایت، هشت نیروی امنیتی کشته شده و سه تن دیگر زخم برداشته اند.

همچنان او ادعا کرد که هشت جنگجوی طالبان نیز در این درگیری کشته و ۱۹ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

پولیس جوزجان تصرف ولسوالی خم‌آب را توسط طالبان، عقب‌نشینی تاکتیکی عنوان کرد.

حلیمه صدف، عضو شورای ولایتی جوزجان به صدای امریکا گفت که هم اکنون درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و طالبان در ساحه دیوقلعه جریان دارد و افراد ملکی نیز در این رویداد آسیب دیده اند.

خانم صدف افزود: "بنام دیو قلعه جنگ جریان دارد، تلفات به مردم و به هردو طرف وارد شده، تیلفون‌ها قطع است، افراد ملکی هم کشته و زخمی داریم از نظامیان هم از مخالفین هم".

در این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در اعلامیه‌ای تصرف ولسوالی خم‌آب توسط این گروه را تأیید کرده است.

ولسوالی خم‌آب، در حدود ۱۷۰ کیلومتری شمال مرکز ولایت جوزجان و در کنار رود آمو موقعیت دارد که با ترکمنستان هم‌مرز است.

نبرد در مرکز ولسوالی دایمیرداد

مقام‌های محلی میدان‌وردک تأیید کرده اند که دیشب طالبان، داخل ساختمان مرکز ولسوالی دایمیرداد شده بودند؛ اما در حال حاضر، نبرد شدید در مرکز این ولسوالی جریان دارد.

داکتر محمدعارف شاه جهان، والی میدان‌وردک به رادیو آشنا - صدای امریکا، گفت: "در ولسوالی دایمیرداد، هنوز جنجال وجود دارد، شب، طالبان وارد ساختمان ولسوالی شده بودند و صبح امروز قطعات کماندو پایین شده و جنگ میان طالبان و کماندوها بر مرکز ولسوالی دایمیرداد جریان دارد".

از سویی هم حاجی احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان‌وردک مدعی است که تمام پوسته‌های کمربندی مرکز ولسوالی و ساختمان آن در حال حاضر به دست طالبان است.

آقای جعفری، گفت: "دیشب چند سربازی که در مرکز ولسوالی باقی مانده بودند خود را کشیده و هیچ نوع حمایتی از طرف مقامات مرکزی دریافت نکردند و ولسوالی سقوط کرده است".

گروه طالبان تا کنون دراین باره چیزی نگفته است.

صبح امروز صلیب سرخ به ولسوالی دایمیرداد رفته تا کشته‌ها را از میدان جنگ انتقال دهد.

تا کنون آمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی دایمیرداد، معلوم نیست؛ اما روز گذشته مقام‌های محلی میدان‌وردک، کشته‌شدن ۱۳سرباز امنیتی را به شمول فرمانده امنیه این ولسوالی، تأیید کرده بودند.

مقام‌های محلی میدان‌وردک گفته اند که کم ازکم ۵۰ نفر از مخالفان مسلح دولت نیز در نبرد دو روز اخیر در ولسوالی دایمیرداد کشته شده اند.

شنبه شب گذشته، صدها تن از مخالفان مسلح دولت بر مرکز ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان‌وردک، حملۀ تهاجمی انجام داده بودند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG