لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ولسوالی کوهستان بدخشان را تصرف کردند


مقام‌های امنیتی در ولایت بدخشان می‌گویند که شام روز پنجشنبه ولسوالی کوهستان این ولایت پس از چند ساعت درگیری میان نیروهای افغان و جنگجویان طالب، به دست طالبان سقوط کرد.

جاوید سلیم، سخنگوی نیرو‌های کماندو در زون شمال و شمالشرق افغانستان به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که در جریان درگیری‌ میان نیروهای افغان و طالبان مسلح به آن گروه تلفات سنگین وارد شده است.

آقای سلیم افزود که پنج تن نیروهای پولیس و نیروهای خیزش مردمی نیز در این درگیری کشته شده اند.

او گفت"متاسفانه ولسوالی کوهستان بدخشان عصر روز گذشته ساعت ۷:۳۰شام به تصرف دشمن درآمده نیروهای ما هم عقب نشینی کردند، نیروهای ما از ۷۲ ساعت است منتظر خوب شدن هوا اند".

به گفته آقای سلیم، نیروهای امنیتی افغان در دونیم کیلومتری مرکز ولسوالی کوهستان مستقر اند و برای آغاز عملیات بازپس گیری این ولسوالی در حال پلان‌گذاری اند.

در همین حال طاهره صباح عالمیار، عضو شورای ولایتی بدخشان به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که طالبان پس از تصرف ولسوالی کوهستان، ساختمان محکمه این ولسوالی را به آتش کشیده و ساختمان فرماندهی پولیس را با پرتاب راکت تخریب کرده اند.

خانم عالمیار افزود که در حال حاضر فعالیت شبکه‌های مخابراتی نیز در این ولسوالی قطع شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای ادعا می‌کند که در جریان تصرف ولسوالی کوهستان ۱۱ تن از نیروهای امنیتی افغان شامل چهار نظامی ارشد کشته و چهار تن دیگر مجروح شده اند.

آقای مجاهد گفته است که جنگجویان این گروه، مقداری از تجهیزات نظامی نیروهای افغان را نیز تخریب کرده اند.

XS
SM
MD
LG