لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان صدها متر جادۀ غزنی-پکتیکا را تخریب کردند - مقام‌ها


جاده غزنی-پکتیکا
جاده غزنی-پکتیکا

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که کم از کم ۶۰۰ متر جادۀ قیرریزی شده در مسیر شاهره غزنی-پکتیکا توسط طالبان تخریب شده است.

مسوولان می‌گویند که سلسله تخریب جاده‌های مواصلاتی توسط طالبان در این ولایت سبب شده است که مردم برای سفر با مشکلات زیادی روبرو شده و نتوانند محصولات زراعتی و فرآورده‌های لبنی شان را به موقع به بازار عرضه کنند.

وحیدالله جمعه زاده، سخنگوی والی غزنی عصر روزدوشنبه نهم نومبر (۱۹ عقرب) در یک کنفرانس خبری گفت که در تازه ترین مورد تخریب جاده‌ها، طالبان مسلح با استفاده از تراکتور ۶۰۰ متر از شاهراه غزنی-پکتیکا را در مربوطات ولسوالی اندر ولایت غزنی، تخریب کردند.

سخنگوی والی غزنی گفت که پیش از این نیز چندین کیلومتر از بخش‌های دیگر این شاهراه در مربوطات روستایی آرزو و نظروال ولسوالی اندر غزنی توسط طالبان تخریب شده بود.

احمد شاه، رانندۀ موتر مسافربری در مسیر اندر-غزنی به صدای امریکا گفت که این جاده به طول دو کیلومتر بین روستاهای خانی و کوته سنگی به کلی تخریب شده است. او گفت که طالبان مسیرهای دیگر را به رانندگان موترهای مسافربری تعیین کرده‌اند تا هدف انفجار ماین قرار نگیرند.

امان الله کامرانی، معاون شورای ولایتی غزنی می‌گوید که جادۀ غزنی-پکتیکا که افزون بر چندین ولسوالی غزنی، چندین ولایت را به شاهراه کابل-قندهار وصل می‌کند، از اهمیت ویژۀ اقتصادی برخوردار است.

آقای کامرانی گفت که تخریب بخش‌هایی از این جاده و افزایش تهدیدات در این مسیر، مردم محل در زمینۀ انتقال اموال تجارتی، محصولات زراعی و رساندن بیماران به شفاخانه با مشکلات فراوانی دست و گریبان اند.

مقام‌های محلی ولایت غزنی همچنین گفته اند که پیش از این نیز چندین کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی ولسوالی‌های خواجه عمری و جغتو در آن ولایت، توسط طالبان تخریب شده بود.

طالبان تا کنون در مورد اتهامات وارد شده از سوی مقام‌های افغان واکنش نشان نداده و نه هم مسوولیت تخریب جاده ها را به عهده گرفته اند.

XS
SM
MD
LG