لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان یک محصل انجنیری را در میدان وردک اعدام کردند


طالبان این محصل را روز پنجشنبه ربوده و سپس به دار آویختند.
طالبان این محصل را روز پنجشنبه ربوده و سپس به دار آویختند.

مقامات اداره محلی ولایت میدان وردک می‌گویند که طالبان مسلح یک محصل پوهنتون پولی‌تخنیک کابل را در این ولایت به دار آویخته اند.

عبدالرحمان منگل سخنگوی والی میدان وردک با تأیید این خبر به صدای امریکا گفت که پنج شنبه گذشته این محصل می‌خواست از کابل به خانه‌اش در ولسوالی سیدآباد میدان وردک برود که به دست طالبان افتاد.

آقای منگل افزود "این محصل رشته انجنیری روز گذشته حوالی ساعت دو بجه در ساحه ولسوالی چک در حضور ده‌ها نفر از باشندگان محل به دار آویخته شده است".

سخنگوی والی میدان وردک گفت، که طالبان این محصل را به اتهام دست داشتن در کشته‌شدن رئیس استخباراتی شبکه حقانی در ولایت میدان وردک دستگیر کرده و اعدام کردند.

اما مقامات دست‌داشتن این محصل را در کشته‌شدن رئیس شبکه استخباراتی حقانی رد کرده و گفته اند که رئیس استخبارات شبکه حقانی چندی قبل بر اثر اختلافات درونی بین خود طالبان به قتل رسیده بود.

از سویی هم برخی از نمایندگان شورای ولایتی میدان وردک با اظهار نگرانی از افزایش تحرکات طالبان در این ولایت گفته اند که این گروه بارها محصلین و مسافرین را در مسیر شاهراه نمبردو دستگیر و به قتل رسانده است.

هاجر میرزایی عضو شورای ولایتی میدان وردک به صدای امریکا گفت "این اولین بار نیست که طالبان یک محصل را به قتل می‌رسانند، چندی قبل نیز چندین محصل را که از ولایت دایکندی بودند در ساحه جلریز متوقف کرده یکی از آنان را سربریده بودند".

اعضای شورای ولایتی میدان وردک با اظهارنگرانی ازاین اقدام طالبان ازدولت می‌خواهند تا اقدامات جدی را برای سرکوب این گروه در این ولایت روی دست گیرند.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان نیز با ارسال یک پیام تسلیت به رسانه‌ها، این اقدام گروه طالبان را ضد موازین دین اسلام، ارزش‌های انسانی و فرهنگی این کشور خوانده است.

فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی افغانستان در این پیام گفته است؛ محصلان سفیران صلح و جویندگان علم اند. هر گونه ضرر رساندن به این قشر پر تلاش و نیک، هیچ گونه توجیه دینی و انسانی ندارد.

ولایت میدان وردک در غرب کابل از ولایات ناامن افغانستان است که طالبان مسلح به شمول مرکز این ولایت در ساحات وسیع آن حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG