لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان: طالبان در دو هفته ۶۵۰ حمله انجام داده اند  


وزارت داخلهٔ افغانستان می‌گوید که گروه طالبان در جریان دوهفتهٔ گذشته نزدیک به ۶۵۰ حمله تهاجمی را راه اندازی کرده و ۸۶ حلقه ماین را تعبیه و انفجار داده اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخلهٔ‌ افغانستان امروز سوم اکتوبر (۱۲ میزان) به صدای امریکا گفت که در جریان این حملات "تروریستی" گروه طالبان، ۶۹ غیرنظامی کشته و ۱۴۱ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

آقای آرین گفت که نیروهای امنیتی در پاسخ به این حملات، تلفات سنگینی را به گروه طالبان وارد کرده اند.

این در حالی است که در انفجار انتحاری امروز در ولسوالی غنی‌خیل ولایت ننگرهار حد اقل ۱۳ غیرنظامی کشته و ۴۱ تن دیگر زخمی شدند که بر اساس گزارش‌ها بیشتر شان کودکان اند.

مقامات از کشته شدن دو و زخمی شدن ۱۶ منسوب امنیتی در جریان این حمله نیز خبر داده اند.

مسوولیت این حمله را تا حال هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

خشونت‌ها درافغانستان در حالی اوج گرفته است که جامعهٔ جهانی، به شمول مقامات امریکایی، ناتو، و ملل متحد سطح خشونت‌های طالبان در این کشور را غیرقابل پذیرش خوانده و از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواسته اند تا هر چه زودتر‌ آتش‌بس کنند.

دفتر مطبوعاتی والی قندهار در اعلامیهٔ به نقل از سکات میلر، فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان در اوایل ماه میزان نوشته که گفته است: "طالبان حملات شان را شدت بخشیده اند...تمام جهان متوجه این وضعیت است و باید خشونت‌ها کاهش یابد".

مذاکرات صلح

ستیفانو پونتیکوروو، نمایندهٔ ملکی ناتو برای افغانستان، امروز در جریان ملاقات با هیات مذاکره کنندهٔ جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه بر اهمیت آتش‌بس صحبت کرد.

ناتو در یک تویت، نشست امروزی را پربار خوانده و گفته است که این سازمان به صلح و امنیت افغانستان متعهد است.

زلمی خلیلزاد، نمایندهٔ ویژه ایالات متحده برای مصالحهٔ افغانستان نیز امروز با هیات مذاکره کنندهٔ افغانستان روی اهمیت صلح و آتش‌بس صحبت کرد.

این در حالی است که برخی از اعضای مذاکره‌کنندهٔ جمهوری اسلامی افغانستان می‌گویند که از پنج روز به اینسو با هیات طالبان ندیده اند و موارد اختلافی هنوز هم پابرجاست.

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ ۱۲ سپتمبر در دوحه پایتخت قطر با حضور نمایندگان برخی از کشورها افتتاح شد، اما با گذشت سه هفته تا اکنون مذاکرات مستقیم میان هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان به دلیل اختلاف‌ها در طرزالعمل آغاز نشده است.

XS
SM
MD
LG