لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: طالبان مسوول قتل کارمندان همبستگی ملی اند


مسئولان امنیتی ولایت هرات می گویند که شش تن از کارمندان برنامۀ همبستگی ملی که در ولسوالی گلران آن ولایت سرگرم کار بودند، از سوی افراد وابسته به گروه طالبان به قتل رسیدند.

حمیدالله یکی از بازماندگان کشته شدگان که برای تحویلگیری جسد برادرش به شفاخانۀ حوزوی هرات آمده بود با نارضایتی از عملکرد مخالفان می گوید که برادرش به خاطر خدمت به مردم از سوی طالبان به فجیع ترین شکل به قتل رسیده است.

کشته شد گان که شامل چهار انجینیر و دو کارمند اجتماعی می باشند دو روز در نزدیکی مرکز ولسوالی گلران توسط طالبان ربوده شدند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه یی این رویداد را به شدت محکوم کرد. خبرنامه طالبان را مسوول کشتار کارمندان برنامۀ همبستگی ملی قلمداد کرده و گفته است که این توطیه در بیرون از مرز های افغانستان طراحی شده است.

عبدالرووف احمدی، سخنگوی قوماندانی امنیه هرات می گوید که این افراد بدون هماهنگی با پولیس به منطقه رفته بودند. او می افزاید که آنان پس از آن به قتل رسیدند که تلاش ها برای رهایی شان آغاز شده بود.

به گفتۀ آقای احمدی طالبان مسلح به بزرگان و مو سفیدان ولسوالی گلران وعدۀ رهایی این شش تن را داده بودند. او گفت که پیگرد در این مورد جریان دارد.

اما انجینیر محمد قاسم ایوبی، معاون اداره احیاء و انکشاف دهات در هرات می گوید که نیروهای پولیس از حضور کارمندان آن اداره در ولسوالی گلران آگاهی داشت و برای حفاظت جان آنان هیچ اقدامی را انجام نداده است.

معاون اداره احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات همچنان از متوقف شدن برنامۀ همبستگی ملی در ولسوالی گلران هرات خبر داد. تا کنون گروه طالبان در پیوند با این رویداد ابراز نظری نکرده است.

گلران یکی از نا امن ترین ولسوالی های هرات می باشد که با ایران و ترکمنستان هم مرز است.
XS
SM
MD
LG