لینک های دسترسی

Breaking News

گروه طالبان بر ورزشکاران پرورش اندام محدودیت لباس وضع کرد


به دنبال محدویت های تازه، طالبان دستور داده اند که ورزشکاران پرورش اندام باید لباس های پوشیده به تن داشته باشند و پس از این مردان ورزشکار در کلب‌های ورزشی باید از کمر تا زیر زانوی خود را بپوشانند.

با این محدودیت، ورزشکاران پرورش اندام نخواهد توانست در رقابت‌های جهانی تحت این دستور اشتراک کنند زیرا بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی پرورش اندام (IFBB)، ورزشکاران در سراسر جهان باید در جریان مسابقه نیکرهای غیر شفافی که مناسب اندام باشد و حداقل سه بر چهار حصه سرین را بپوشاند، به تن کنند. این امر به داوران فرصت می‌دهد تا در مورد شکل عضلات ورزشکاران قضاوت کرده و تصمیم بگیرند.

بعد از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در ماه اگست سال گذشته، این گروه محدودیت های زیادی را بر زنان و مردان اعمال کرده است که نشان دهنده تفسیر غیرعادی و تعبیر طالبان از اسلام است.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان عموماً تصمیم می‌گیرد که مردم اجازۀ کدام کارها را دارند و از چه کار منع استند. از جمله اینکه چه نوع لباس باید بپوشند.

عزیز الرحمان، رییس این اداره امر به معروف و نهی از منکر ولایت هرات، می‌گوید که ورزشکاران باید از این محدویت راضی باشند.

او گفت که از اینکه به جوانان اجازه داده اند که در رشتۀ پرورش اندام ورزش کنند باید خوشحال باشند.

او افزود که بر اساس آموزه‌های اسلام برای مردان از ناف تا زیر زانو، ستر عورت پنداشته می شود و همین بخش از اندام آنان "باید ۱۰۰ فیصد باید پوشیده باشد."

عبدالصبور امینی، ورزشکار پرورش اندام گفت که محدودیت‌های جدید سبب کاهش علاقمندی ورزشکاران شده است: "از وقت پیروزی امارت اسلامی، یک کمی قیودات به میان آمد. شاگرادن یک کمی دلزده شدند. ما در هر کلب مان حدود ۲۰۰ شاگرد داشتیم. حال به ۲۰ نفر و ۳۰ نفر رسیده است."

آقای امینی افزود که اگر حاکمان طالبان می خواهند ورزشکاران مدال آوران کشور شان باشند، باید با آنان کنار بیایند.

تازه ترین محدودیت های طالبان همچنین نشان می دهد که آنان می خواهند سبک حکومت داری قبلی خود را، زمانی که در دهۀ نود حکومت می کردند، اعمال کنند.

در سال های اخیر جوانان زیادی در افغانستان به پرورش اندام رو آورده و به این دلیل شمار کلب های ورزشی نیز در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG