لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله طالبان کشته شدن سه گردشگر خارجی در بامیان را تایید کرد


عکس: بامیان/ آرشیف صدای امریکا
عکس: بامیان/ آرشیف صدای امریکا

وزارت داخله حکومت طالبان روز جمعه ۱۷ می (۲۸ ثور) تایید کرد که در اثر تیراندازی افراد مسلح در مرکز ولایت بامیان دست‌کم سه گردشگر خارجی و یک ترجمان آنان کشته شده‌اند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان، در پیامی به صدای امریکا گفت که در این حمله چهار نفر به شمول سه شهروند افغانستان زخمی شده اند.

قانع افزود:‌ "عصر امروز در شهر بامیان علیه مردم عام فیر صورت گرفته که به شمول یک افغان، سه تن اتباع خارجی جان باختند."

به گفته‌ قانع چهار فرد منظون در پیوند به این حمله بازداشت شده و تحقیقات از آنان جریان دارد.

این سخنگوی طالبان در مورد هویت شهروندان خارجی تبصره نکرد است.

به گفته یک منبع،‌ این تیراندازی حوالی ساعت ۶:۱۰ دقیقه عصر در منطقه "سربازار" از مربوطات مرکز بامیان رخ داده است.

یک باشندۀ محل که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت که جسدهای شماری از گردشگران خارجی به شمول همراهان افغان شان را دیده که پس از این رویداد توسط طالبان از محل انتقال داده شده‌اند.

برخی از رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده اند که در این رویداد، هشت نفر به شمول زنان کشته شده‌اند که جسدهای آنان به شفاخانه مرکزی این ولایت منتقل شده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، این گردشگران خارجی به شمول شماری از همراهان افغان شان از ولسوالی شیبر بامیان به مرکز این ولایت در حرکت بودند.

برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی، تصاویری را نشر کرده اند که دقایق پس از این رویداد را نشان می‌دهد و کم از کم دو نفر در بازار بامیان در کنار یک موتر نوع "تونس" افتاده‌ اند.

تا حالا مسوولیت این حمله مرگبار را را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما در گذشته شاخه خراسان داعش در اکثر حالات مسوولیت حملات مشابه را در امکان عامه از جمله شفاخانه‌ها، مکاتب و هوتل‌ها بر عهده گرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG