لینک های دسترسی

Breaking News

شانزده سرباز پولیس سرحدی در تخار کشته شد


مقام‌های امنیتی در ولایت تخار گفته اند که شب گذشته طالبان مسلح بر یک پوسته پولیس مرزی در ولسوالی چاه‌آب این ولایت به گونۀ گروهی حمله کردند که در نتیجه آن، شانزده پولیس سرحدی کشته شدند.

سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت، پوسته‌ای نیروهای مرزی که در ساحه "یتیم‌تپه" ولسوالی چاه‌آب موقعیت دارد، شب گذشته هدف حمله تهاجمی طالبان قرار گرفت.

آقای تیمورز افزود که مهمات این پوسته به دست نیروهای طالبان افتاده و از سرنوشت شش سرباز نیز خبری در دست ندارند.

آقای تیمورز افزود "طالبان ۲:۳۰ شب گذشته حمله تهاجمی در یتیم تپه در ولسوالی چاه آب به راه انداختن که پس از درگیری کوتاه توانستند وارد پوسته شوند، متاسفانه ۱۶ پولیس سرحدی در این پوسته به شهادت میرسد، تمامی امکانات و مهمات در این پوسته را می‌گیرند و شش نفر ازاین پوسته لادرک است".

اما خلیل اسیر، سخنگوی پولیس تخار به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که از تا اکنون هفت تن از سربازان پوسته سرحدی که لادرک بودند، در ولسوالی چاه‌آب یافت شده اند.

آقای اسیر افزود " شماری از پولیس های سرحدی لادرک بود، ما تماس گرفتیم هفت نفر از لادرک‌ها یافت شده، فعلا ساحه در کنترول طالبان است".

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با ارسال پیامی به رسانه‌ها، ادعا کرده که چهار پوسته نیروهای افغان را در این منطقه، تصرف کرده اند و هشت سرباز را کشته شده اند.

آقای مجاهد گفته یک سرباز نیز نزد آنان، اسیر است.

برخی مقام‌های ولایت تخار می‌گویند که در کنار جنگجویان طالبان، شماری از جنگجویان کشورهای آسیایی میانه نیز در این ولایت حضور دارند.

ولسوالی چاه‌آب تخار در مسیر ولسوالی ینگی‌قلعه متصل به دریای است که مرز مشترک افغانستان و تاجکستان را می‌سازد.

XS
SM
MD
LG