لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان یازده سرباز افغان را در هرات کشتند


مقامات محلی نیز کشته شدن یازده سرباز پولیس را تائید کردند.
مقامات محلی نیز کشته شدن یازده سرباز پولیس را تائید کردند.

مقام‌های افغان در ولایت هرات می‌گویند که شب گذشته طالبان بر یک پوستۀ نیروهای امنیتی در ولسوالی شیندند این ولایت، حمله کردند که منجر به کشته شدن یازده سرباز پولیس گردید.

شکرالله شاکر، ولسوال شیندند به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که جنگجویان طالب نیمه شب گذشته بر پوستۀ نیروهای پولیس در منطقه "پُل لرزانک" قریه رباط رود این ولسوالی حمله کردند.

آقای شاکر افزود که در نتیجه این حمله گروهی طالبان مسلح، پوستۀ نیروهای پولیس به دست این گروه، سقوط کرده و ۹ تن از سربازان پولیس امن و نظم عامه نیز کشته شدند.

همچنان به گفته آقای شاکر، زمانی که نیروهای کمکی افغان به سوی این پوسته در حرکت بودند با ماین کنار جاده و کمین گروه طالبان مواجه شدند که در این رویداد نیز سیدشرف الدین علوی، قوماندان تولی نظم عامه پولیس این ولسوالی کشته و چهار تن از سربازان زخمی شدند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات با تائید این رویداد، گفت که در این درگیری میان نیروهای افغان و طالبان مسلح، به شمول قوماندان تولی نظم عامه، یازده سرباز پولیس کشته و چند تن دیگر آنان مجروح شده اند.

آقای فرهاد افزود که در این درگیری ۱۵ طالب نیز كشته و ۲۲ تن آنان زخم برداشته اند.

به گفته آقای فرهاد، هیاتی متشکل از نمایندگان ادارات اطلاعاتی و امنیتی برای تحقیق به منطقه اعزام شده اند.

ولسوال شیندند گفت که پس از سقوط پوسته امنیتی به دست گروه طالبان، آنان با از بین بردن چندین تانک قوای افغان، مقداری از اسلحه و مهمات این سربازان را نیز با خود بردند.

گروه طالبان نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته اند که شب گذشته در منطقه "نری پل" ولسوالی شیندند "یک قرارگاه" را تصرف کردند.

طالبان در این خبرنامه ادعا کرده که در حمله به قرارگاه نیروهای افغان ۱۲ سرباز افغان را کشته و ۳ تن را مجروح ساخته اند و همچنان ۸ سرباز کمکی را کشته و ۵ تن آنان را زخمی نموده اند.

طالبان گفته اند که ۱۱ میل اسلحه سبگ و سنگین با ۱۹ هزار مرمی مختلف النوع نیروهای افغان نیز به دست آنان فتاده است.

XS
SM
MD
LG