لینک های دسترسی

Breaking News

حمله گسترده طالبان بر ولسوالی شیندند هرات


طالبان از دیروقت در شیندند حضور گسترده داشته اند
طالبان از دیروقت در شیندند حضور گسترده داشته اند

متنفذین قومی ولسوالی شیندند هرات، از حمله افراد طالبان مسلح بر پسته های سربازان افغان در این ولسوالی خبر می دهند.

عارف طاهری یک تن از این متنفذین میگوید بیشتر از ۵۰۰ طالب مسلح صبح امروز با حمله بر بازار ولسوالی شیندند منطقه "چهارمحل" را به تسخیر خود درآورده و جنگ بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان به شدت ادامه دارد.

آقای طاهری به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که افراد طالبان مکتب نسوان در بازار کهنه این ولسوالی را به عنوان پایگاه خود انتخاب نموده و با جابجا نمودن مهمات شان در این مکتب در حال جنگ با قوای افغان هستند.

به گفته این متنفذ قومی هم اکنون بازار ولسوالی شیندند تعطیل و تنها قرارگاه قوماندانی امنیه، ساختمان ولسوالی و ساختمان شاروالی شیندند در اختیار نیروهای امنیتی افغان قرار دارد.

اما اصیل الدین جامی معاون والی هرات با رد این ادعا ها می گوید که شماری از مخالفین دولت بر چند پسته امنیتی سربازان افغان در ولسوالی شیندند حمله کرده اند که درگیری بین آنها ادامه دارد.

همزمان عبدالرئوف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه هرات نیز ادعای تسخیر بعضی از مناطق به دست طالبان را رد کرده می گوید که شورشیان تنها بر دو پسته امنیتی سربازان افغان بنام "چوک ذغالی و پسته ارگ" حملاتی را سازماندهی کرده اند که با مقاومت قوای افغان روبرو شده است.

آقای احمدی همچنان از بازداشت یک ماین گذار گروه طالبان بنام قاسم که جوانی ۱۸ ساله است در مرکز ولسوالی شیندند هرات خبر می دهد. گروه طالبان تا بحال دراین مورد ابراز نظری نکرده است.

بازپسگیری جوند

مقام های محلی در ولایت بادغیس می گویند که نیرو های افغان ولسوالی جوند آن ولایت را پس از گذشت سه روز، دوباره از تصرف طالبان خارج ساختند.

میرویس میرزاکوال سخنگوی سرپرست ولایت بادغیس می گوید که نیروهای امنیتی افغان ظهر روز سه شنبه وارد ولسوالی جوند شدند. او گفت که در این عملیات ۱۳ شورشی طالب به شمول ملا شیخ معاون والی نام نهاد آن گروه برای ولایت بادغیس کشته شده است.

آقای میرزاکوال گفت که در این عملیات هیچ منسوب امنیتی یا غیرنظامیان افغان کشته یا زخمی نشده اند. او افزود که عملیات برای پاکسازی کامل محل از وجود طالبان ادامه دارد.

در دو روز گذشته ولایت غور نیز شاهد ناامنی و حملات گستردۀ مخالفان مسلح دولت بود.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور در گفتگو با رادیو آشنا صدای امریکا از کشته شدن ۲۴ طالب و زخمی شدن ۱۸ شورشی دیگر طالب در درگیری با نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی چهارسده آن ولایت خبر داد. او افزود که دو سرباز افغان در این جنک کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شده است.

ولایت های غربی هرات ، غور و بادغیس که همواره جزء امن ترین مناطق افغانستان بشمار میرفتند طی یکی دوسال اخیر شاهد حملات متعدد طالبان بر مواضع نیروهای امنیتی افغان بوده اند.

XS
SM
MD
LG