لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: عملیات منصوری مثل عملیات عمری به شکست مواجه می‌شود


گروه طالبان درسال گذشته نیز عملیات بهاری خود را زیر نام عملیات عمری نام نهاده بود.
گروه طالبان درسال گذشته نیز عملیات بهاری خود را زیر نام عملیات عمری نام نهاده بود.

وزارت دفاع افغانستان عملیات بهاری طالبان را که صبح امروز ازسوی این گروه اعلام شد، بی نتیجه خوانده می‌گوید که، این عملیات تنها به افراد ملکی وبی بضاعت آسیب خواهد رساند.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای دفاعی وامنیتی افغانستان، به قوت خود مانع عملیات طالبان در این کشور خواهند شد.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در مورد آغاز این عملیات طالبان، به صدای امریکا گفت که، مثل سال گذشته، طالبان یک واژه ی دیگری برای فریب مردم استفاده کرده است.

جنرال رادمنش می‌گوید" مثل پارسال باز، یک واژه ی دیگری بنام منصوری را بخاطر تبلیغات وفریب اذهان مردم اعلان شده، از آنجایی که وظیفه وزارت دفاع این است که تا از حاکمیت ملی، تمامیت ارزی، استقلال کشور وجغرافیایی مقدس افغانستان بنام افغانستان دفاع کنند، ما دربرابر ازاینها از تمام امکانات خود برای صلح و آسودگی مردم افغاستان استفاده خواهیم کرد وهمانطور که درسال گذشته، بنام عملیات عمری به شکست مواجه شد، این عملیات هم، به شکست مواجه خواهد شد".

ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان، در اعلامیه ی که امروز جمعه، به رسانه ها ارسال کرده، گفته است که امروزعملیات جدیدی را، زیر نام منصوری در سراسر افغانستان آغاز کرده است.

گروه طالبان گفته است که این عملیات را به مناسبت هشت ثور،پیروزی مجاهدین وسرنگونی حکومت داکتر نجیب الله، درافغانستان و بنام ملا اخترمحمدمنصور، رهبرکشته شده این گروه نام نهاده اند.

ملا اخترمحمد منصور، رهبر گروه طالبان سال گذشته دریک عملیات هوایی طیاره ی بدون سرنشین امریکا، درایالت بلوچستان پاکستان، کشته شد.

گروه طالبان هدف از راه اندازی عملیات بهاری امسال شان را، هدف قرار دادن نیروهای خارجی وقوای امنیتی افغان اعلام کرده است.

دراعلامیه این گروه آمده است که، دراین عملیات از حملات انتحاری وعملیات های چریکی برعلیه نظامیان خارجی وافغان استفاده خواهند کرد.

گروه طالبان درسال گذشته نیز عملیات بهاری خود را، بنام یکی از رهبران شان، زیر نام عملیات عمری نام نهاده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG